توقف نصب دوربین‌های نظارتی در قم/ شهرداری قادر به پرداخت هزینه هوشمندسازی نیست

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از توقف عملیات هوشمندسازی و نصب دوربین‌های نظارتی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: متأسفانه در سال ۹۸ از جریمه‌ای که از شهروندان در قم دریافت شده هیچ مبلغی به شهرداری پرداخت‌نشده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توقف نصب دوربین‌های نظارتی در قم/ شهرداری قادر به پرداخت هزینه هوشمندسازی نیست
شناسه : 24301 | انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت نظارت در حوزه مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک شهری، اظهار داشت: نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف یکی از راه‌های مؤثر در کاهش تصادفات شهری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به عملکرد شهرداری در اجرای سامانه هوشمندسازی در شهر قم، گفت: در سال گذشته با نصب و راه اندازه ۱۱۰ دوربین «ثبت تخلف، نظارتی و تردد شمار» تحول بزرگی در حوزه نظارت هوشمند ترافیک در شهر قم اتفاق افتاد و تعداد دوربین‌های فعال در سطح شهر به عدد ۲۰۰ رسیده است.

ذاکریان، کاهش تصادفات منجر به فوت را در سال ۹۸ موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: نصب و راه‌اندازی دوربین‌ها نظارتی در سطح شهر سبب کاهش چشمگیر و حتی ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در بعضی از محورها شده است.

وی ادامه داد: نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت سرعت و ثبت تخلف بلوار آیت‌الله بروجردی در کمتر از چهار ماه توانست تصادفات منجر به فوت را تا ۱۰۰ درصد و تصادفات جرحی و خسارتی را تا بیش از ۹۹ درصد کاهش دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه از توقف اجرای سامانه هوشمندسازی در شهر قم خبر داد و یادآور شد: یکی از راه‌های تأمین اعتبار موردنیاز برای خرید دوربین‌ها اختصاص ۴۲ درصد از درآمد حاصل از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به شهرداری است.

ذاکریان با گلایه از عدم تخصیص سهم شهرداری از تخلفات راهنمایی و رانندگی، اضافه کرد: متأسفانه در سال ۹۷ از ۹ میلیارد تومان جریمه‌ای که از شهروندان در قم دریافت شده تنها ۲۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۸ هیچ مبلغی به شهرداری پرداخت‌نشده است.

وی، هوشمندسازی سیستم‌های نظارتی را نیازمند اعتبارات ویژه دانست و تأکید کرد: شهرداری قادر به پرداخت هزینه سنگین سامانه هوشمند سازی نبوده و باید دولت نسبت به اصلاح فرایند اختصاص سهم شهرداری از اخذ تخلفات راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم را انجام دهد.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.