شهر هوشمند سبب شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد اداری می‌شود

شهر بیست/ رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: با توجه به اینکه هنوز شهر هوشمند به قانون تبدیل نشده، متولی ندارد و تنها دولت الکترونیک دارای متولی است که آن‌هم از اجرای کوچک شهر هوشمند است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهر هوشمند سبب شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد اداری می‌شود
شناسه : 24293 | انتشار : 22 تیر 1399 - 15:31   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، همایون یزدان‌پناه با اشاره به اهمیت تحقق شهر هوشمند، اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز شهر هوشمند به قانون تبدیل نشده، متولی ندارد و تنها دولت الکترونیک دارای متولی است که آن‌هم از اجرای کوچک شهر هوشمند است و باید به سمتی برویم که قانون‌مند شود و متولی داشته باشد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری قم، خارج از وظایف بر روی شهر هوشمند هزینه کرده است تا ضرورت آن را تبیین کند و این امر تبدیل به قانون شود، تصریح کرد: شهر هوشمند باید با همراهی بخش دولتی، خصوصی و مردم توسعه یابد و خدمات یکپارچه و هماهنگ شود و این هماهنگی فرهنگ می‌خواهد.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: باید به سمت و سویی حرکت کرد که تحقق شهر هوشمند جزئی از مطالبات مردم شود، به‌ویژه در حوزه خدمات شهری که بسیار گسترده است باید تحولات مهمی صورت بگیرد، هماهنگی در جهت تبادل اطلاعات هنوز به رشد چشمگیری نرسیده و باید هماهنگی را به ۸۰ درصد برسانیم.

وی عنوان کرد: در مسیر تحقق شهر هوشمند، نیاز به چابک سازی، سرعت عمل در کار، یادگیری مستمر در مسیر رشد، به‌روزرسانی اطلاعات، ارتقای فرهنگ مشارکت و همکاری بین دستگاه‌ها و مردم داریم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم ادامه داد: در توسعه شهر هوشمند، نیاز به مشتری محور و خلاقیت داریم و در این خلاقیت باید از ظرفیت استارت آپ‌ها، جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کنیم، همچنین باید از راه‌های اصولی و تعامل میان مدیران و شهروندان در تحقق اهداف تلاش کنیم.

یزدان‌پناه با تأکید بر اینکه شهر هوشمند، مؤلفه‌ای مهم در جلوگیری از فساد اداری و ایجاد شفاف‌سازی ارتقای مدیریت شهری است، اضافه کرد: هوشمندسازی تنها شامل فناوری نمی‌شود و ایران از دیرباز در هوشمندسازی پیشتاز بوده و وجود بادگیرها و قنات‌ها یک شیوه هوشمندانه در زندگی ایرانیان را به تصویر می‌کشد.

نوشته های مشابه
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.