انتقاد مدیر درمان تامین اجتماعی قم از بی‌توجهی به مسیر بیمارستان امام رضا(ع)؛

هزار آفتاب بالانس برای یک خط اتوبوس!

شهر بیست/ مدیر درمان تامین اجتماعی قم از بی‌توجهی مسئولان برای ایجاد دسترسی مناسب به مسیر بیمارستان امام رضا(ع) انتقاد کرد و گفت: در هیچ کجای ایران به اندازه اینجا درگیری نداریم که برای یک خط اتوبوس، این همه آفتاب بالانس و بال بال بزنیم!
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هزار آفتاب بالانس برای یک خط اتوبوس!
شناسه : 24276 | انتشار : 21 تیر 1399 - 23:39   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، داوود علیمحمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در بیمارستان امام رضا(ع) قم برگزار شد، در بیان گزارش عملکرد مدیریت درمان بیمه تامین اجتماعی، گفت: طی یک سال گذشته، حدود ۱۱ هزار و پانصد نفر در بیمارستان امام رضا(ع) و ۶۱ هزار نفر در بیمارستان های طرف قرارداد سازمان بستری شدند و ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی آنان را سازمان متقبل شد.

وی از ثبت ۵ میلیون بار مراجعه سرپایی بیمه شدگان تامین اجتماعی به مراکز درمانی، پزشکان، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های قم اشاره کرد و گفت: همچنین دو میلیون و پانصد هزار بار مراجعه به مراکز سازمان شامل سه مرکز پلی کلینیک سرپایی و یک مرکز بیمارستانی شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم در ادامه به شناسایی ویروس کرونا در قم از اواخر بهمن ۹۸ اشاره کرد و گفت: بیمارستان امام رضا(ع) اولین بیمارستان سازمان تامین اجتماعی و سومین بیمارستان کشور بود که ۱۰۰ درصد تخت های خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار داد.

علیمحمدی با اشاره به مراجعه ۵ هزار و صد بیمار کرونایی به بیمارستان امام رضا(ع) قم، گفت: از این تعداد، ۵۰۰ بیمار در بیمارستان بستری شدند و متاسفانه ۷۶ نفر در این مدت فوت شدند.

وی افزود: نسبت افراد فوتی به مراجعه کننده ۱/۵درصد و نسبت افراد فوتی‌ به بستری شدگان، کمتر از ۱۵ درصد بود که در قیاس با استانداردهای جهانی عدد بسیار خوبی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم تصریح کرد: ۱۰ درصد بیمارانی که زیر دستگاه ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی رفتند، با حال عمومی خوب مرخص شدند.

علیمحمدی افزود: بیشترین بیماران فوتی را در روزهای اول شیوع کرونا داشتیم و خوشبختانه در این چند روز بیمار فوتی نداشتیم.

وی تصریح کرد: از هفته گذشته، بین ۷ تا ۱۵ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری شدند و در حال حاضر، هفت بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم با قدردانی از تعهد اخلاقی کارکنان و پزشکان بیمارستان امام رضا(ع) در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، گفت: کادر درمان این بیمارستان، ۴۵ روز مجاهدت سخت و دشوار را پشت سر گذاشتند.

علیمحمدی همچنین به آمادگی این بیمارستان برای پذیرش مجدد بیماران کرونایی در صورت افزایش مجدد شیوع کرونا خبر داد و گفت: اولویت ما بیماران کرونایی هستند و در صورت شدت بیماری، تخت‌های بیشتری را به این بیماران اختصاص خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اصحاب رسانه به مشکل راه دسترسی به بیمارستان امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: در سال ۸۶ وقتی قرار بود بیمارستان امام رضا(ع) در این مکان احداث شود، مسئولان وقت قول داده بودند مسیر دسترسی مناسبی ایجاد کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم با اشاره به اینکه همین مسیر فعلی هم با چه بدبختی و مشقتی ایجاد شد، گفت: اگر استاندار وقت، هر پنجشنبه اینجا نمی‌آمد، همین مسیر هم نبود. دوسال طول کشید تا هشتصد متر از محل بیمارستان تا سر کوچه ۴۹ آسفالت شد.

علیمحمدی با ابراز تأسف از اینکه نگاه بعضی نهادها و مسئولان به سمت برطرف کردن مشکلات و نیازهای مردم نیست، تصریح کرد: مدت‌هاست برای اختصاص یک خط اتوبوس یا مینی‌بوس درگیری داریم. ما پیشنهاد دادیم در مسیر عبور اتوبوس‌های پردیسان، یک ایستگاه هم مقابل بیمارستان امام رضا(ع) قرار بدهند.

وی افزود: اگر قانون به ما اجازه می‌داد که هزینه این کار را بدهیم، حتما این کار را انجام می‌دادیم اما قانون این اجازه را به سازمان تامین اجتماعی نمی‌دهد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم تأکید کرد: در هیچ کجای ایران به اندازه اینجا درگیری نداریم که برای یک اتوبوس، این همه آفتاب بالانس و بال بال بزنیم!

علیمحمدی یادآور شد: مگر غیر از قشر شریف کارگر و مردم به بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه می‌کند؟ ما می‌خواهیم هزینه کارگر را کاهش دهیم اما زور ما نمی‌رسد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اینکه نتیجه رایزنی شما با شهرداری قم برای اختصاص یک دستگاه اتوبوس در مقابل بیمارستان چه شد، گفت: هیچ!

نوشته های مشابه
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.