۳۵ درصد ساکنان منطقه سه در بافت فرسوده زندگی می‌کنند/ آخرین وضعیت اجرای بلوار زینبیه

شهر بیست/ سرپرست شهرداری منطقه سه قم گفت: تراکم جمعیتی ۶۵ هزار نفری منطقه در این ۱۲ درصد بافت فرسوده ساکن هستند، یعنی ۳۵ درصد از جمعیت در ۱۲ درصد مساحت اسکان دارند که رقم بالایی بوده و مشکلات منطقه را به‌خوبی نشان می‌دهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۳۵ درصد ساکنان منطقه سه در بافت فرسوده زندگی می‌کنند/ آخرین وضعیت اجرای بلوار زینبیه
شناسه : 24248 | انتشار : 21 تیر 1399 - 21:56   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی وزیری با اشاره به آخرین وضعیت احداث بلوار زینبیه، اظهار داشت: این  پروژه را در سال جاری در دست اقدام داریم و جزء تملکات مهم به‌عنوان رینگ دوم ترافیکی منطقه سه قرار داشته که اگر اجرایی شود، ترافیک میدان سعیدی و مطهری کاهش می‌یابد.

سرپرست شهرداری منطقه سه قم با بیان اینکه پروژه تقاطع کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره) به‌صورت زیرگذر بوده و جمع تملکات مهم ۷ و نیم میلیارد است، تصریح کرد: در سال جاری درمجموع ۳۴ میلیارد تومان تملک داریم که ۲۵ میلیارد تومان مربوط به آرای دادگاه علیه شهرداری است و برای زمین‌هایی که خیابان و فضای سبز شده شکایاتی انجام‌گرفته و مجبور به پرداخت غرامت‌هایی هستیم که از سال‌های قبل مانده است.

روحانی افزود: بافت‌های فرسوده ازجمله دغدغه‌ها در مناطق ۱ و ۷ و ۳ است، از ۲۳۰۰ هکتار اراضی در منطقه، ۲۷۵ هکتار بافت فرسوده و رقم بالایی شامل ۱۲ درصد است.

وی با اشاره به حجم بالای تراکم جمعیتی در بافت‌های تاریخی سطح منطقه، ابراز کرد: این در حالی بوده که تراکم جمعیتی ۶۵ هزارنفری در این ۱۲ درصد بافت فرسوده ساکن هستند، یعنی ۳۵ درصد از جمعیت در ۱۲ درصد مساحت اسکان دارند که رقم بالایی بوده و مشکلات منطقه را به‌خوبی نشان می‌دهد.

سرپرست شهرداری منطقه سه قم اضافه کرد: برای نوسازی بافت فرسوده، شرایط خوبی وجود دارد و شهرداری تخفیف برای عوارض در نظر دارد با توجه به عقب‌نشینی، ۹۰ درصد پروانه‌ها در بافت فرسوده رایگان است و در تراکم و طبقات یک طبقه تشویقی برای شوارع بالای ۸ متر در نظر گرفته‌شده و یک طبقه را اضافه واگذار می‌کنیم و یکی سری تخفیفات نظام‌مهندسی و وام بانکی نیز مدنظر است.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.