آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه برای کنترل آفات درختان

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: عملیات سم‌پاشی شبانه برای کنترل آفات درختان با استفاده حداقلی از سموم شیمایی در سطح شهر آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه برای کنترل آفات درختان
شناسه : 24211 | انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان از آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه برای کنترل آفات درختان خبر داد و اظهار داشت: امسال شیوع ویروس کرونا حتی نوع و چگونگی سم‌پاشی‌های سازمان را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، استفاده حداقلی از سموم را مهم‌ترین برنامه سازمان برای کنترل آفات اعلام کرد و افزود: آفات بر اساس میزان خسارت وارد طبقه‌بندی‌شده و برای دفع بعضی از این آفات از سموم شیمایی استفاده می‌شود.

جوادیان از شناسایی کانون‌های آلوده در مناطق خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال تنها کانون‌های آلوده سم‌پاشی شده و ممکن است از هر منطقه چند بوستان و در بوستان نیز چند درخت خاص سم‌پاشی شود.

وی به عدم سم‌پاشی درختان مجاور درختان مثمر مانند توت اشاره و گفت: با توجه به فصل توت و استفاده شهروندان اطراف درختان توت نیز تا اطلاع ثانوی سم‌پاشی نشده و درختان نارون و در بعضی از موارد ون و زیتون خوراکی سم‌پاشی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ساعات سم‌پاشی خیابان‌ها و معابر را از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح اعلام و بیان کرد: در بوستان‌ها نیز با توجه به حضور گسترده مردم در بوستان‌ها عملیات سم‌پاشی از ساعت ۴ صبح تا ۷ صبح خواهد بود.

جوادیان ادامه داد: انتخاب زمان اجرای عملیات سم‌پاشی با توجه به خلوتی و عدم تردد شهروندان انتخاب‌شده و در بوستان‌ها نیز از روز قبل بنرهای هشدار نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال به علت شیوع ویروس کرونا و استفاده قابل‌توجه مواد ضدعفونی کنند نمی‌توانیم بیش از این از سوم در دفع آفات استفاده کرده و باید سلامت شهروندان را در اولویت قرار دهیم.

نوشته های مشابه
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
آخرین اخطار شهرداری به آپارتمان‌های فاقد پایان‌کار پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.