شهر بیست/ آیین معارفه مدیرکل جدید ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با حضور شهردارقم برگزار شد.

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیین معرفی مهدی کلانترزاده به عنوان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و تکریم حسین ایرانمنش سرپرست و حمیدرضا عابدی خرسند مدیرکل سابق این اداره کل با حضور دکتر سقائیان‌نژاد شهردار، معاونین، شهرداران مناطق، مدیران سازمان‌ها و مدیران کل شهرداری در سالن جلسات دفتر شهردار برگزار شد.

حمیدرضا عابدی خرسند از مردادماه سال ۱۳۹۵ از سوی شهردار قم به عنوان مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری منصوب شد و حسین ایرانمنش نیز مهرماه امسال پس از وی به عنوان سرپرست این اداره کل انتخاب شد.

مهدی کلانترزاده مدیرکل جدید اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم پیش از این به عنوان رئیس اداره اطلاع‌رسانی و تشریفات در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها فعالیت داشت.

سقائیان‌نژاد در این مراسم، انسجام و یکپارچگی در کار شهرداری را بسیار مهم دانست و اذعان کرد: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی شهرداری همین برقراری انسجام و هماهنگی در شهرداری و اطلاع‌رسانی بیرونی است.

وی افزود: روابط عمومی سازمان‌ها و مناطق شهرداری باید با روابط عمومی مرکز هماهنگ بوده و به گونه‌ای عمل نشود که مردم از فعالیت‌ها احساس ناهماهنگی و دودستگی در شهرداری داشته باشند؛ چرا که این روند کار شهرداری را با مشکل مواجه کرده و نامبارک است.

شهردار قم حراست از کیان شهرداری و تغذیه واحدهای مختلف آن را جزو دیگر وظایف روابط عمومی دانست و افزود: در دوره‌های قبل مدیریتی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شاهد نوآوری‌ها و اقدامات گسترده‌ای بودیم و امیدواریم مدیر جدید با نگاه اسلامی که دارد بتواند برنامه‌های خوبی را در این مجموعه اجرایی کند.

مهدی کلانترزاده نیز در این مراسم، با اشاره به حیطه وظایف و فعالیت‌های روابط عمومی در ادارات و ارگان‌های مختلف اظهار کرد: روابط عمومی در شهرداری کار بسیار سختی دارد چراکه گستره وظایف در شهرداری بسیار گسترده است.

وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی باید زبان صادق و حرفه‌ای برای انعکاس خدمات و فعالیت‌های مدیریت شهری باشد تصریح کرد: وقتی شهرداری در شهر کار انجام ندهد کار روابط عمومی بسیار آسان خواهد بود، اما در حال حاضر با حضور دکتر سقائیان‌نژاد در صدر جایگاه مدیریت شهری، تیمی فعال و پرتلاش در شهرداری کار می‌کند و این شرایط اقدامات رسانه‌ای گسترده‌ای می‌طلبد.