هیچ تجمع و مراسمی همزمان با روز قدس در قم برگزار نمی‌شود/ بازگشایی محدود حرم و مسجد جمکران بعد از عید فطر

شهر بیست/ استاندار قم گفت: با توجه به وضعیت زرد استان قم در رابطه با کرونا، هیچ تجمع و راهپیمایی همزمان با روز قدس در این استان برگزار نمی‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هیچ تجمع و مراسمی همزمان با روز قدس در قم برگزار نمی‌شود/ بازگشایی محدود حرم و مسجد جمکران بعد از عید فطر
شناسه : 22455 | انتشار : 01 خرداد 1399 - 19:29   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، بهرام سرمست در سی و هشتمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هم چنان وضعیت استان قم نسبت به شیوع کرونا زرد است، در قم نماز جماعت برگزار نخواهد شد و در روز قدس هیچ راهپیمایی و تجمعی هم نخواهیم داشت.

وی افزود: در روز جمعه مقام معظم رهبری از طریق فضای مجازی با مردم سخن خواهند گفت و از رسانه‌ها به طور زنده پخش خواهد شد مردم در خانه‌ها سخنرانی ایشان را بشنوند.

سرمست با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر، بیان کرد: شبهای قدر در استان‌های کشور به ویژه در قم با موفقیت و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد و این امر حاصل همکاری خوب مردم و دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های اجرایی بود و امید است با ثباتی که در وضعیت شیوع بیماری در قم داریم شاهد بازگشایی‌های بیشتری باشیم.

وی عنوان کرد: نماز عید فطر در حرم‌ها برگزار نخواهد و با رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی فقط در مساجد باز برگزار می‌شود.

*بازگشایی محدود حرم کریمه اهل بیت (ع) و مسجد جمکران

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارگشایی تدریجی حرم‌های مطهر طبق ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: رواق‌های حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) بازگشایی نخواهد شد ولی بعد از عید فطر صحن‌های حرم مطهر و مسجد جمکران بازگشایی شده و مردم با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی در صبح فقط ۳ ساعت و عصر هم به مدت ۳ ساعت می‌توانند زیارت کنند.

سرمست تصریح کرد: این ابلاغیه‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با در نظر گرفتن وضعیت استان‌ها ابلاغ می‌شود و اگر وضعیت بهتر شد به طور پلکانی شاهد بازگشایی های بیشتری خواهیم بود که برای این امر نیاز به همکاری مردم داریم.

به گفته وی، اگر حرم کامل بازگشایی شود انگیزه‌های سفر را بیشتر ایجاد کرده و این امر باعث رشد تجمع می‌شود و این نکته برای مردم خطرناک خواهد بود.

استاندار قم در این جلسه در جریان وضعیت پیگیری ساماندهی بازار روزها و کارگران ساختمانی قرار گرفت.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.