تلاش ۲۰۰ خادم برای طبخ و بسته‌بندی افطاری حرم حضرت معصومه(س)

شهر بیست/ مسئول مهمان‌سرای آستان مقدس بانوی کرامت از تلاش ۲۰۰ خادم برای تهیه روزانه ۳۳ هزار افطاری گرم و سرد در قالب پویش کمک مؤمنانه، ضیافت کریمانه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش ۲۰۰ خادم برای طبخ و بسته‌بندی افطاری حرم حضرت معصومه(س)
شناسه : 21902 | انتشار : 20 اردیبهشت 1399 - 21:45   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت معصومه(س)، سید محمد موسی کاظمی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی، بر اساس روال سال‌های گذشته اطعام و افطاری روزه‌داران در دستور کار حرم مطهر بانوی کرامت قرار گرفت اما با بروز بیماری کرونا و بسته شدن موقت حرم مطهر، این سفره و این ضیافت الهی در منازل مردم برپاشده است.

مسئول مهمان‌سرای حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم افطاری گرم و سرد، تعداد خادمان و آشپزها افزایش قابل‌توجهی داشته و از هفت صبح لغایت هشت شب در مجموع ۲۰۰ نفر به‌عنوان نیرو در طبخ غذا و بسته‌بندی فعالیت دارند.

وی افزود: ۱۵ نفر آشپز و سرآشپز، ۸۵ خادم افتخاری آقا برای بسته‌بندی غذای گرم و ۱۰۰ نفر خادم بانو برای بسته‌بندی غذای سرد در این بازه زمانی فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال با توجه به افزایش تعداد افطاری‌‎ها، هر روز نزدیک به ۱۰ هزار غذای گرم طبخ و نزدیک به ۲۳ هزار غذای سرد بسته‌بندی می‌شود که این افطاری‌ها در قالب یک بسته شامل دو غذای گرم و سه افطاری سرد میان خانواده‌ها توزیع می‌شود.

وی با اشاره به بروز بیماری کرونا و چالش‌های پدیدآمده خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت و درمان روزانه در مهمان‌سرای حرم مطهر حضور یافته و از خادمان تست کرونا می‌گیرند و هر روز محوطه آشپزخانه و پارکینگ توسط نیروهای بهداشت و درمان ضدعفونی می‌شود و خادمان به صورت مستمر از دستکش، ماسک و کلاه استفاده می‌کنند تا غذایی سالم و بهداشتی در اختیار افراد قرار گیرد.

نوشته های مشابه
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.