جدیدترین آمار پذیرش بیماران کرونایی در قم
به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز پنجم اردیبهشتماه، ۶۹ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.
وی ادامه داد: ۲۷ نفر از این تعداد در بیمارستانهای قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شدهاند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در شبانه روز گذشته، ۱۷ نفر از بیماران بستری در بخشها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.
وی در ادامه گفت: ویروس کرونا تمام نشده است و همچنان از مردم انتظار داریم که توصیههای بهداشتی را مد نظر قرار داده و با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و نیز کم کردن تماسها مانع تکثیر و انتشار ویروس شوند.
قدیر تصریح کرد: بسیاری از ناقلین و افراد با بیماری خفیف کرونا در جامعه آزادانه در حال تردد هستند، لذا نباید کرونا ویروس را خاتمه یافته تلقی کرد و نگذاریم با رفتارهای اشتباه اجتماعی، موج بعدی بیماری، جامعه را تهدید کند.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۹
باسلام
چون بسیاری از مردم مقلد آقای خامنه ای هستند از جمله اینجانب لذا نظر ایشان در مورد روزه گرفتن با توجه به شرایط فعلی چیست؟با تشکر
محمدمهدی عنایتی
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۹
متن پرسش و پاسخ از آیتالله سید علی خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره حکم روزهگرفتن امسال که مصادف با شیوع ویروس کرونا شده است، به شرح زیر میباشد.
سوال: در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، روزه گرفتن در ماه رمضان چه حکمی دارد؟
پاسخ: روزه به عنوان یک تکلیف الهی در حقیقت نعمت خاص خداوند بر بندگان است و از پایه های تکامل و اعتلای روحی انسان به شمار می رود و بر امت های پیشین نیز واجب بوده است.
از آثار روزه پدید آمدن حالت معنوی و صفای باطن، تقوای فردی و اجتماعی، تقویت اراده و روحیه مقاومت در برابر سختی هاست و نقش آن در سلامت جسم انسان نیز روشن است و خداوند اجر عظیمی برای روزه داران قرار داده است.
روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست؛ مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب:
۱. ایجاد بیماری
۲. و یا تشدید بیماری
۳. و یا افزایش طول بیماری و تاخیر در سلامتی می شود.
در این موارد روزه ساقط، ولی قضای آن لازم است.
بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت می کند؛ بنابراین اگر فردی نسبت به امور یاد شده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشا عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.