تصویب بودجه ۳ هزار میلیارد و ۸۱۹ میلیون تومانی شهرداری قم در سال ۱۳۹۹

شهر بیست/ اعضای شورای شهر قم لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری قم را به تصویب رساندند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تصویب بودجه ۳ هزار میلیارد و ۸۱۹ میلیون تومانی شهرداری قم در سال ۱۳۹۹
شناسه : 19683 | انتشار : 22 اسفند 1398 - 13:34   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، صدوسی‌وپنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با موضوع بررسی بودجه سال ۹۹ شهرداری قم با حضور ریاست و اعضای شورا و دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم و معاونان شهرداری به صورت ویژه تشکیل جلسه داد و کلیات بودجه با اعتباری بالغ‌بر ۳ هزار میلیارد و ۸۱۹ میلیون تومان تصویب شد.

بررسی ۸۰۰ پروژه عمرانی در بودجه ۹۹ شهرداری قم

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم به تشریح لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری قم پرداخت و اظهار داشت: لایحه بودجه که نقشه راه شهرداری در یک سال آینده است در این جلسه به سرانجام رسیده و به‌جز دو سازمان به رأی گذاشته می‌شود.

وی از بررسی بیش از ۸۰۰ پروژه عمرانی در جلسات تخصصی کمیسیون‌ها در بودجه سال ۹۹ اشاره و ابراز کرد: در لایحه بودجه سال ۹۹ توجه شورا و شهرداری بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و به آن توجه ویژه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم احداث پارکینگ‌ را یکی از دغدغه‌های مردم و مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: یکی از دغدغه شهروندان در شهر قم کمبود پارکینگ در سطح شهر است که شورای اسلامی شهر و شهرداری مجموعه ظرفیت‌ها و منابع سال ۹۸ را که اجرایی نشده به بودجه سال ۹۹ اضافه کرده تا شاهد اتفاق بزرگی در این حوزه باشیم.

وحدت کلمه عامل رسیدن به توسعه و نشاط اجتماعی در شهر قم

سپس دکتر سقاییان نژاد شهردار قم به موضوع تصویب بودجه سال ۹۹ شهرداری و سازمان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: جذب بودجه‌ای بالغ‌بر بیش از ۳ هزار میلیارد تومان یعنی تلاش و کوشش شبانه‌روزی در شهرداری قم که نباید نادیده گرفته شود.

وی به ارائه گزارشی از مشکلات شهرداری در چند هفته گذشته برای تحقق بودجه پرداخت و گفت: برای ایجاد توسعه و نشاط در شهر و جذب هر ریال از بودجه شهرداری، تلاشی شبانه‌روزی در شهرداری در جریان است.

شهردار قم با تأکید بر حفظ شأن قم در نظام جمهوری اسلامی و ایستادگی شهر در شرایط بحران ایجادشده، ادامه داد: اگر بخواهد کاری در شهر انجام شود باید با وحدت کلمه و انسجام و همکاری انجام شود وگرنه نمی‌توانیم با همین بودجه هم کاری را به ثمر برسانیم.

وی شهرداری قم را نیازمند اعتماد دانست و بیان کرد: ما امروز نیازمند اعتماد شورا به تصمیمات بوده تا بتوانیم شرایط سخت کنونی را پشت سر گذاشته و این امر تنها با وحدت بین شهرداری و شورا محقق خواهد شد.

انطباق بودجه سال ۹۹ شهرداری قم بر اساس برنامه ۵ ساله شهرداری

مجید اخوان با ارائه گزارش از روند بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری قم و  سازمان‌های مرتبط پرداخت و اظهار داشت: بودجه سال ۹۹ شهرداری مسیر پیچیده‌ای پشت سر گذاشته و بخش‌های مختلفی موردبررسی قرارگرفته و سرفصل‌های جدیدی در آن لحاظ شده است.

وی بودجه سال ۹۹ شهرداری را منطبق بر برنامه ۵ ساله شهرداری و اهداف ۱۱ گانه دانست و افزود: بودجه شهرداری با مبلغی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در سه بخش جاری، درامدها و هزینه و در ۲۰ جلسه تلفیق و دوگانه بند به بند موردبررسی قرارگرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم از حضور تمام شهردارهای مناطق و معاونان در جلسات کمیسیونها خبر داد و تصریح کرد:۲۰  جلسه تلفیق عمومی و دوگانه برگزارشده و بسته به نوع سازمان ۸۰۰ ردیف فصل عمرانی در این جلسات با حضور تک‌تک متولیان بررسی و تغییرات لازم اعمال شد و برآوردهای دقیق باقیمت تمام‌شده روز ارائه‌شده است.

وی ادامه داد: در بخش درآمد و جاری نیز ۱۰ جلسه تشکیل‌شده و بند به بند ردیف‌های درآمدی موردبررسی قرار گرفت و عملکرد ۱۰ ماه شهرداری در تنظیم این بخش مد نظر قرارگرفته و این بخش واقع‌بینانه دیده‌شده است.

اخوان، جمع‌بندی بودجه شهرداری را بر اساس ماده ۵۴ اعلام کرد و گفت: شهرداری بودجه را بر اساس ماده ۵۴ ارائه داده است و سازمان‌ها مستقل دیده‌شده و بودجه سازمان‌ها نیز عددی بالغ‌بر ۴۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده و صرفاً بودجه شهرداری در سال ۹۹ با عددی بالغ‌بر ۳ هزار میلیارد و ۸۱۹ میلیون تومان نهایی شده است.

در پایان نیز محسن رنجبر معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری قم تاکید کرد: با تصویب بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری قم، مبلغ بودجه به ۳۲٫۴۴۶٫۰۰۰٫۰۰۰ریال خواهد رسید.

نوشته های مشابه
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارستان اشراق
ثبت ۳۳ وقف جدید در قم
جشنواره روایت جهاد استان قم تمدید شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.