اطلاعیه دادگستری قم در خصوص تعویق برخی امور قضایی

شهر بیست/ دادگستری قم با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: به‌منظور پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت همکاران و مردم، برخی امور خدمات قضایی و اداری دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی قم که نیاز به حضور ارباب‌رجوع است، به اردیبهشت‌ماه سال آینده موکول شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اطلاعیه دادگستری قم در خصوص تعویق برخی امور قضایی
شناسه : 19660 | انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، دادگستری کل قم در اطلاعیه اعلام کرد: به اطلاع همشهریان گرامی می‌رساند به‌منظور پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت همکاران و مردم و ساماندهی امور محوله در شرایط فعلی در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان قم در انجام فرایند خدمات قضایی و اداری تا ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ مبتنی بر مفاد این اطلاعیه عمل می‌کند.

اطلاعیه حاکی است: بر این اساس از ۲۰ اسفندماه جاری ساعت اداری تمام بخش‌های تابعه قضایی استان به روال سابق (از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۱۵) بازگشته است.

در ادامه آمده است: همه اقدام‌های قضایی و اداری که مستلزم حضور ارباب‌رجوع خواهد بود، از طریق تجدید اوقات رسیدگی، لغو اخطاریه‌ها و احضاریه‌های مدت‌دار، ممنوعیت پذیرش دادخواست و شکایت‌ها و لوایح و اظهارنامه‌ها در دفاتر خدمات قضایی، به ابتدای اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ موکول می‌گردد.

اطلاعیه افزوده است: لازم به ذکر است موعدهایی که برای اقدام ارباب‌رجوع به‌صورت قانونی یا قضایی تعیین‌شده است، مطابق مواد ۴۵۰ تا ۴۵۳ قانون آیین دادرسی مدنی تمدید می‌گردند.

این اطلاعیه حاکی است: همکاران به تمام اشخاصی که مخاطب اخطاریه یا احضاریه بوده‌اند تجدید و تمدید اوقات و لغو اخطاریه و احضاریه و علت آن را اطلاع‌رسانی خواهند نمود.

دادگستری قم در اطلاعیه خود تاکید کرده است: این اطلاعیه به‌منزله تعطیلی دادگستری و سازمان‌های تابعه نیست.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برای تعیین تکلیف در موارد ضروری که مستلزم اقدام قضایی و اداری فوری باشد، اصحاب پرونده می‌توانند حسب مورد با شماره تلفن‌های مجتمع‌های قضایی که پرونده دارند تماس حاصل نموده و پیام خود را با اعلام مشخصات و شماره تلفن اعلام نمایند و پس از ۲۴ ساعت، در مورد ضروری بودن یا نبودن مورد و راه‌کار متناسب با آن اتخاذ تصمیم شده و پاسخ به شماره اعلام‌شده ارسال خواهد شد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.