قم پایین‌ترین شاخص مرگ نوزاد را در کشور دارد

شهر بیست/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این استان ازنظر شاخص مرگ نوزاد در سطح کشور، با ۴.۹۰ ‌در هر یک هزار تولد،‌ پایین‌ترین آمار را دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم پایین‌ترین شاخص مرگ نوزاد را در کشور دارد
شناسه : 17942 | انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمود پرهام افزود: آمار مرگ نوزاد به‌طور میانگین در سطح کشور، ۸.۴۸ در هر یک هزار تولد است.

وی بابیان این‌که در ۱۰ ماه امسال، ۱۸ هزار و ۴۳۸ نوزاد در استان قم متولدشده است، اضافه کرد: در این مدت سه هزار و ۴۹۴ نوزاد در بخش NICU بیمارستان‌ها بستری‌شده‌اند.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی قم، در این مدت، ۶۷ نوزاد پس از تولد جان‌باخته‌اند و ۴۵ نوزاد نیز به‌صورت مرده زایی متولدشده‌اند.

پرهام با اشاره به این‌که ۴۹ تخت NICU در بیمارستان‌های قم فعال است،‌ ادامه داد: بخش NICU بیمارستان فرقانی و ایزدی ازنظر رسیدگی و تجهیزات رتبه سوم بخش‌های ویژه نوزادان در کشور را کسب کرده است.

وی بابیان این‌که مرگ نوزادان نارس در قم پایین‌تر از سایر استان‌هاست، بیان کرد: بهترین فوق تخصص‌های نوزادان در بخش‌های ویژه نوزادان بیمارستان‌های فرقانی، ایزدی، شهدا و حضرت معصومه(س) قم حضور دارند و تمام بیمارستان‌ها دارای پزشک مقیم ۲۴ ساعته هستند.

وی با اشاره به این‌که درمان و پرستاری خوبی از نوزادان نارس صورت می‌گیرد، افزود: برنامه‌های آموزشی خوبی برای پرستاران بخش ویژه نوزادان برگزار می‌شود و اطلاعات آن‌ها برای نگهداری از نوزادان کامل، ‌دقیق و به‌روز است.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی قم،به دلیل مجهز بودن بخش‌های ویژه نوزادان در بیمارستان‌های قم،‌ مادران باردار از شهرهای ساوه و کاشان برای زایمان به این شهر مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوزادی که در کمتر از ۳۴ هفته متولد شود، ‌نارس محسوب می‌شود و نیازمند مراقبت‌هایی به‌ویژه ازنظر تنفسی است تا مبتلا به عفونت نشود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.