دستگیری سه شکارچی متخلف در تالاب مره قم

شهر بیست/ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در جریان گشت و کنترل تالاب های استان، سه شکارچی متخلف به همراه سه قبضه اسلحه شناسایی و دستگیر شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دستگیری سه شکارچی متخلف در تالاب مره قم
شناسه : 15983 | انتشار : 26 آذر 1398 - 19:26   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمدرضا عابدی مقدم اظهار داشت: با شروع فصل مهاجرت پرندگان و میزبانی تالاب های استان قم از پرندگان آبزی و کنارآبزی، گشت و کنترل محیط بانان در این مناطق افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در جریان گشت و کنترل تالاب‌های استان سه شکارچی متخلف به همراه سه قبضه اسلحه شناسایی و دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: از این متخلفان ۸ قطعه باقرقره شکم سیاه نیز کشف و پرونده تخلف آنها جهت رسیدگی به اداره حقوقی ارجاع داده شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم در پایان تصریح کرد: با افزایش بهای حیوانات از لحاظ مطالبه ضرر و زیان، میزان بازدارندگی این جرائم زیست محیطی نیز افزایش یافته و قطعا هرگونه تخلف در زمینه نگهداری، خرید و فروش و شکار و صید جانوران وحشی را با جدیت پیگیری می کنیم.

نتایج پژوهش گرد و غبار استان قم تا پایان سال مشخص می‌شود

رئیس اداره آموزش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: گزارش نهایی و نتایج پژوهش در رابطه با گرد و غبار استان، تا پایان سال آماده ارائه خواهد بود.

سید علی سیفی در سخنانی اظهار داشت: طرح پژوهشی با عنوان «مطالعه گرد و غبار استان قم با استفاده از سیستم سنجش از راه دور» به مدت دو سال است که در حال اجرا بوده و گزارش نهایی آن تا پایان سال آماده ارائه به مسؤولان و نهادهای ذیربط است.

وی در ادامه افزود: این طرح پژوهشی به منظور شناسایی منابع تولید گرد و غبار در استان قم و منطقه مرکزی کشور اعم از بیابان ها، تالاب های خشک شده و دشت های نمکی و همچنین بررسی اثرات پدیده گرد و غبار بر سلامتی انسان و خسارات اقتصادی و اجتماعی آن در حال انجام است.

رئیس اداره آموزش محیط زیست قم در پایان تصریح کرد: در این طرح پژوهشی که توسط دانشگاه قم انجام می شود، کانون ها و مسیرها، غلظت و مناطق تحت تأثیر گرد و غبار در استان قم و نیز روش های مدیریتی جهت پیشگیری از وقوع این پدیده مورد بررسی قرار گرفته است.

نوشته های مشابه
جشن خانوادگی اعضای خانه مطبوعات استان قم برگزار شد
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.