دکتر شریف‌زاده در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

کودکان دیرآموز نیازمند حمایت خانواده هستند

شهر بیست/ یک روان‌شناس بالینی با بیان اینکه ضریب هوشی کودکان دیرآموز پایین‌تر از حد نرمال، یعنی بین ۷۰ تا ٨۴ قرار دارد و به شدت کندتر از کودکان دیگر یاد می‌گیرند، گفت: این کودکان اگر در سنین زیر ۵ سالگی شناسایی شوند به طور قطع می‌توان با آموزش‌های فشرده، ضریب هوشی آنها را افزایش داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کودکان دیرآموز نیازمند حمایت خانواده هستند
شناسه : 15944 | انتشار : 25 آذر 1398 - 18:14   پرینت

دکتر بهناز شریف زاده، روان‌شناس بالینی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به فراوانی کودکان دیرآموز، گفت: نرخ شیوع دیرآموزی حدود ۹ درصد در جامعه است، یعنی در هر کلاس ۳۰ نفره، معمولا بین ۲ تا ۳ نفر کودک دیرآموز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در مدارس حاشیه شهر معمولا از هر کلاس ۳۰ نفره، گاهی تا ۵ نفر دیرآموز هم دیده می شود، در حالی که در مناطق با سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی بیشتر، میزان این اختلال کمتر به چشم می‌خورد.

این روان‌شناس در ادامه گفت: این کودکان باید در مدارس عادی ثبت‌نام کنند، البته آنها از همان روز‌های اول مدرسه، خود را با سایر کودکان مقایسه می‌کنند که باعث نوعی شوک تحصیلی و تخریب خودپنداره و تضعیف اعتماد به نفس خواهد شد، چراکه ضریب هوشی این کودکان پایین‌تر از حد نرمال، یعنی بین ۷۰ تا ٨۴ قرار دارد و به شدت کندتر از کودکان دیگر یاد می‌گیرند.

شریف زاده بیان کرد: اگر والدین این کودکان، حداقل ۳ تا ۶ ماه قبل از ورود به مدرسه، به صورت فشرده تمرینات توان‌بخشی از جمله تقویت مهارت‌های ادراکی-حرکتی، حافظه فعال، پردازش اطلاعات، حافظه دیداری و شنیداری را که باعث تقویت زیربنا‌های تحصیلی می‌شوند انجام دهند، یقینا می‌توانند کمک بزرگی به کودک خود کنند.

وی در پایان تصریح کرد: این کودکان اگر در سنین زیر ۵ سالگی شناسایی شوند به طور قطع می‌توان با آموزش‌های فشرده، ضریب هوشی آنها را افزایش داد.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.