کلاهبرداری اینترنتی با پیامک جعلی قطع یارانه

شهر بیست/ رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به موضوع سبد معیشتی مردم از سوی دولت، هشدار داد: مردم فریب پیامک‌های جعلی را نخورند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری اینترنتی با پیامک جعلی قطع یارانه
شناسه : 15925 | انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی اظهار کرد: دریافت خدمات ازسوی دولت به هیچ وجه از طریق پیامک انجام نمی شود و مردم باید برای ثبت نام و گرفتن خدمت حتماً بصورت مجازی و رسمی (سایت دولت همراه) اقدام کنند.

وی ادامه داد : برخی افراد سودجو با ارسال پیامک با موضوع نام نویسی کارت سوخت، طرح معیشتی دولت و افزایش سهمیه سوخت و  رمز یک بارمصرف اقدام به کلاهبرداری کرده که کاربران باید هوشیار باشند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان داشت: مجرمان با راه اندازی سایت های جعلی و ارسال پیامک، متقاضیان را به درگاه‌های جعلی (فیشینگ) بانکی هدایت می کنند و اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب نموده و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.

وی توصیه کرد: کاربران چنانچه پیامی با مضمون قطع یارانه، افزایش سهمیه سوخت، تعیین رمز یک بار مصرف دریافت کردند، به طور حتم صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان و مراجع ذیربط پیگیری کنند.

سرهنگ موالی خاطرنشان کرد: اگر مردم به دلیل ناآگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سودجو و کلاهبردار قرار داده‌اند، بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و اقدامات امنیتی کارت‌های بانکی خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.