کاربردی نبودن آموزش ها نقد درستی به آموزش و پرورش است
به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری ها، علی الهیار ترکمن در نشست مشترک با دبیر و معاونین ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، اظهار کرد: اولین نقدی که می تواند به آموزش و پرورش وارد کرد کاربردی نبودن این نوع آموزش هاست چرا که در ۹ سال اول، دانش آموزان هیچ علم کاربردی دریافت نمی کنند و اگر ما بتوانیم مفاهیم را تغییر دهیم، رفتارهای مختلف شکل می گیرد و به مرحله ای از هدایت دست پیدا می کنیم.
وی افزود: واکنش های فردی بعد از تمام رفتارهای ما تحت تأثیر قرار می گیرد و اگر بتوانیم این مفاهیمی برگرفته ازمنابع دینی و ارزشی را درون سیستم آموزش رسمی خود وارد کنیم به آثار و برکات ارزشمندی دست خواهیم یافت.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مفاهیم و ارزش های دینی اگر به شکل عامه فهم و کاربردی وارد سیستم شود وزارتخانه تغییر رویه می دهد و در بدنه آموزش و پرورش رقابت های فردی، جای خود را به رقابت های جمعی و سازنده تر می دهد.
وی تصریح کرد : این موفقیت ها در سایه همکاری، تعامل و هم افزایی میان حوزه و آموزش و پرورش شکل می گیرد و امید داریم با تقویت همه جانبه ستاد همکاری ها به اقدامات علمی و عملی تری دست یابیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش عملکرد دبیرخانه ستاد همکاری ها در ستاد و صف، تأکید کرد: گزارش ارزشمندی از سوی مسئولان دبیرخانه ستاد ارائه شد و امیدواریم بتوانیم با تقویت همه جانبه آن شاهد رشد روزافزون تری باشیم.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Friday, 22 November , 2024