اهدای خون در قم ۴ درصد افزایش یافت

شهر بیست/ معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۵۹۸ واحد خونی در قم اهدا شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴ درصد افزایش یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اهدای خون در قم ۴ درصد افزایش یافت
شناسه : 10196 | انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، علیرضا کبیری ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۶ هزار و ۶۰۹ تن برای اهدای خون به مرکز اهدای خون قم در میدان روح‌الله مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۹۸ تن موفق به اهدای خون شدند که از هر کدام یک واحد خون دریافت گردید.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۹۲ تن بانوان بودند که موفق به اهدای خون شدند و ۳.۶۲ درصد از کل اهداکنندگان خون را به خود اختصاص دادند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم تعداد اهداکنندگان مستمر خون از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه را ۸ هزار و ۱۱۶ تن برشمرد و گفت: حدود ۶۰ درصد اهداکنندگان مستمر بوده‌اند که در یک سال گذشته بیش از ۲ مرتبه خون اهدا کرده‌اند.

وی همچنین آماری از اهدای خون در تیرماه سال جاری ارائه کرد و گفت: در این ماه چهار هزار و ۱۱۹ تن به مرکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و ۳۴۱ تن موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: همچنین میزان تولید پلاکت فرزیس در تیرماه سال جاری ۳۳ واحد خون بوده است که ارزش علمی و درمانی بالایی برای بیماران سرطان خونی دارد که این تعداد نسبت به تیرماه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

کبیری گفت: پلاکت فرزیس، یکی از روش‌های اهدای خون است که تنها یک جزء خاص از خون اهداکننده، جدا و بقیه اجزای خون به اهداکننده بازگردانده می‌شود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده شهر قم
دو پارکینگ عمومی شهر قم در سال جاری مکانیزه می‌شود
پساب شهری نجات‌بخش فضای سبز قم
۴۰ عنوان طرح پژوهشی در حوزه مدیریت شهری قم اجرا می‌شود
عملکرد ۹ ساله شهرداری قم تشریح می‌شود
جابه‌جایی ۵۰۵۰۰۰ مسافر در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۳ از پایانه‌های قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.