مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم از جمع‌آوری ۳ تن زباله به صورت روزانه از سطح میدان بزرگ و مرکزی میوه‌و‌تره‌بار شهید رجایی خبر داد.

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن صادقی امینی ضمن تشریح اقدامات سازمان در حوزه رُفت و روب میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار اظهار داشت: حجم زباله تولیدی هر فرد در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار شهید رجایی چند برابر یک فرد عادی خارج از میدان است، به‌طوری که روزانه حدود ۳ تن زباله در این میدان جمع‌آوری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید زباله در میدان بزرگ میوه و تره بار شهید رجایی با توجه به نوع فعالیت کسبه استاندارد است، افزود: با توجه به مساحت ۳۰ هکتاری میدان شهید رجایی که دارای ۱۳ بلوک و ۲۷۳ باب غرفه است، سرانه تولید زباله به طور میانگین با توجه به نوع فعالیت کسبه و غرفه‌داران متفاوت و البته استاندارد است و تلاش می‌کنیم با افزایش سطح آموزش‌های عمومی، میزان تولید زباله را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم گفت: جمع‌آوری این حجم از زباله در طول شبانه‌روز توسط ۲۱ کارگر و با بهره‌گیری از یک دستگاه خودرو پرس و با همکاری و نظارت سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم انجام می‌شود.

صادقی امینی با اشاره به شست‌وشوی و نظافت سطل های فان مستقر در سطح معابر میدان و نیز شست‌وشوی انهار و درختان به صورت روزانه تصریح کرد: با هدف ارتقای بهداشت، پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها و جلوگیری از رهاسازی زباله در سطح معابر میدان، تعداد ۲۵ عدد سطل فان در سطح معابر جانمایی و مستقر شده است.