هزینه ۳۵ میلیون یورویی احداث هر کیلومتر مترو در شهر قم

شهر بیست/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: کارگران و مهندسان به صورت سه شیفت در پروژه متروی شهر قم کار می‌کنند، هزینه احداث هر کیلومتر از متروی این شهر ۳۵ میلیون یورو است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هزینه ۳۵ میلیون یورویی احداث هر کیلومتر مترو در شهر قم
شناسه : 9953 | انتشار : ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن در بازدید هیئت اساتید دانشگاه‌های سوریه از پروژه متروی شهر قم با اشاره به وضعیت پروژه اظهار کرد: خط اول متروی شهر قم بیش از ۱۴ کیلومتر طول دارد و این خط دارای ۱۴ ایستگاه است که از منطقه قلعه کامکار شروع می‌شود و به مسجد مقدس جمکران منتهی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: اجرای خط اول متروی شهر قم در دو فاز است که فاز نخست آن از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری با ۶ ایستگاه است و اجرای این فاز تا سال آینده به اتمام می‌رسد و پس از آن به سراغ فاز دوم خط اول متروی شهر قم خواهیم رفت.

قاری قرآن افزود: حفاری خط اول متروی شهر قم با دستگاه تی بی ام صورت گرفت، این دستگاه ۱۰۰ متر طول دارد و کار حفاری را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.

وی احداث متروی شهر قم را با استفاده از توان داخلی دانست و تصریح کرد: تمام پرسنل مشغول به کار در این پروژه ایرانی هستند که به صورت سه شیفت در پروژه کار می‌کنند، هزینه احداث هر کیلومتر از متروی شهر قم ۳۵ میلیون یورو است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: ایستگاه مترو در میدان شهید مطهری، ایستگاه مرکزی خط اول متروی قم است که در سه طبقه در حال احداث است، انتخاب این ایستگاه به عنوان ایستگاه مرکزی به دلیل قرار گرفتن در قلب شهر قم است.

قاری قرآن افزود: یکی از ویژگی‌های پروژه متروی شهر قم، قرار گرفتن یکی از ایستگاه‌های این پروژه در چند صد متری ایستگاه راه آهن این شهر است.

وی هدف از احداث مترو در شهر قم را تامین رفاه برای مردم این شهر دانست و خاطرنشان کرد: هدف شهرداری از احداث این پروژه انتفاع اقتصادی نیست، با توجه به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مردم شهر قم و حضور میلیون‌ها زائر به صورت سالیانه در این شهر، احداث مترو در شهر قم به لحاظ ترافیکی دارای توجیه است.

نوشته های مشابه
شهرداری تولیدکننده قطعات بتنی می‌شود
۳۸۸۰۰ شهروند قمی در سال گذشته عوارض نوسازی پرداخت کردند
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
«علیرضا قراگوزلو» چهره سال هنر انقلاب در قم شد
ضرورت فرهنگ‌سازی جداسازی زباله‌های خطرناک در قم
حل معضل آب‌گرفتگی در منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.