شناسایی ۱۰۰ محدوده امید بخش مواد معدنی/ ذخایر طلا در قم امیدبخش است

شهر بیست/ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شناسایی بیش از 100 محدوده امید بخش در زمینه مواد معدنی در نقاط مختلف کشور خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شناسایی ۱۰۰ محدوده امید بخش مواد معدنی/ ذخایر طلا در قم امیدبخش است
شناسه : 9910 | انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، علیرضا شهیدی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به برنامه ریزی برای گسترش بخش معدن اظهار کرد: وزیر صنعت در سال جاری از انقلاب معدنی در کشور سخن به میان آورده است.

وی ادامه داد: سازمان زمین شناسی یک سازمان تخصصی است که اطلاعات پایه را در زمینه بخش معدن تولید می‌کند، شناخت مخاطرات زمین شناسی هم بر عهده این سازمان است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی افزود: تنها ۱۰ معدن در کلاس جهانی در زمینه آهن، مس و طلا در کشور داریم، البته تعداد معادن فعال در ایران بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ معدن است. کشورمان در ۱۳ ماده معدنی جزو ۱۰ کشور برتر و در ۲۷ ماده معدنی جزو ۲۰ کشور برتر دنیا است و ظرفیت معدنی در ایران بالا است.

شهیدی با اشاره به اکتشافات ناحیه ای در کشور اظهار کرد: شناسایی بیش از ۱۰۰ محدوده امید بخش در زمینه مواد معدنی را انجام دادیم، البته باید توجه کرد که میانگین عمق اکتشاف در کشوری مثل آمریکا ۲۲۴ متر است در حالی که این عدد در ایران نیم متر است.

وی ادامه داد: ژئوفیزیک هوایی اقدامی برای اکتشاف مواد معدنی به صورت ارزان است و این کار را در استان قم انجام دادیم، به دنبال تبدیل این استان به یک استان فلزی هستیم و ذخایر آهن، مس و طلا در استان قم امید بخش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اکتشاف معادن یک وظیفه حاکمیتی است و به دنبال افزایش دقت اندازه گیری‌ها در این زمینه هستیم، اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی را پیگیری خواهیم کرد و باید به سمت استحصال عناصر نادر خاکی مثل لیتیوم در بخش  معدن برویم.

شهیدی توسعه معدن و صنایع معدنی را از محورهای برنامه رونق تولید دانست و تصریح کرد: احیای معادن کوچک مقیاس را در دستور کار داریم و به دنبال احیای ۱۵۰ معدن که از چرخه تولید خارج شده بودند تا پایان سال هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هر هفته برنامه افتتاح واحدهای معدنی در نقاط مختلف کشور برگزار می شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.