تخصصی‌ کردن و تجمیع خدمات صنوف باید توسعه یابد

شهر بیست/ شهردار قم گفت: تجمیع فضای کسب و کار در کنار هم موجب ایجاد رقابت و کنترل بازار می شود و همین که صنوف یکسان کنار هم هستند فضای رقابتی ایجاد کرده و هم کیفیت بهتر و هم قیمت بهتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تخصصی‌ کردن و تجمیع خدمات صنوف باید توسعه یابد
شناسه : 9900 | انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تمام شهرهایی که می‌خواهند در مباحث امنیتی، زیرساختی و توسعه‌ای کار کنند باید فکری برای اقتصاد شهر داشته باشند، اظهار کرد: اقتصاد شهر را سندیکاهای صنوف شهری تشکیل می‌دهند و اینکه شهر بخواهد آشفته باشد و ساماندهی نداشته باشد شایسته شهری چون قم نیست.

شهردار قم با تاکید بر اینکه در تمام شهرها کریدورهای مختلف شهری دسته بندی شده است، تصریح کرد: مردم در شهر نیازمند خدمات خودرویی هستند و به جای اینکه این خدمات گسترده باشد در شهر باید تجمیع شده و مردم بتوانند با یک سفر تمام نیازهای خود را برطرف کنند و مهمتر از آن حق انتخاب داشته باشند.

سقائیان‌نژاد ایجاد فضای رقابتی را از دیگر مزایای تجمیع خدمات و صنوف عنوان کرد و گفت: در شهرک خودرویی هزار و ۵۰۰ واحد در حوزه صنوف خودرویی خدمات گسترده به مردم ارائه خواهند کرد که بسترساز خدمات ارزنده‌ای به مردم خواهند بود.

وی با بیان اینکه شهرک صنوف نیز به مساحت ۱۳۳ هکتار در حال احداث است، افزود: در این شهرک نیز پیش‌بینی استقرار ۴ هزار صنف انجام شده است که شامل آهن‌فروشان، درب و پنجره سازان و غیره است.

شهردار قم بیان کرد: اگر ساماندهی صنوف مزاحم شهر به درستی انجام شود محیط زیست شهر رعایت شده و شرایط خوبی در شهر محقق می‌شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تجمیع فضای کسب و کار در کنار هم را موجب ایجاد رقابت و کنترل بازار دانست، گفت: همین که صنوف یکسان کنار هم هستند فضای رقابتی ایجاد کرده و هم کیفیت بهتر و هم قیمت بهتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی تجربه ایجاد هایپرمارکت‌ها را در شهر مد نظر قرار داد و افزود: باید در صنعت ساختمان و صنایع و صنوف دیگر نیز این اتفاق بیفتد تا مردم کیفیت و قیمت بهتر را به دست آورند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.