کاهش ۱۲ درصدی سهم حمل و نقل عمومی در شهر قم

شهر بیست/ نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: طی چند سال گذشته سهم حمل و نقل عمومی در شهر قم از ۱۸ درصد به کمتر از ۶ درصد کاهش پیدا کرده که عمدتا به اتوبوس‌ها بر می‌گردد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش ۱۲ درصدی سهم حمل و نقل عمومی در شهر قم
شناسه : 9895 | انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسن بختیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل در شهر قم، گفت: موضوع حمل و نقل عمومی جزو مباحثی است که جای کار بسیاری دارد؛ طی چند سال گذشته سهم حمل و نقل عمومی در شهر قم از ۱۸ درصد به کمتر از ۶ درصد کاهش پیدا کرده که عمدتا به اتوبوس‌ها بر می‌گردد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دلایل مختلف عدم اقبال مردم به حمل و نقل عمومی، گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌هایی که طی سال‌های گذشته داشتیم خریداری اتوبوس‌های جدید بوده که تاکنون بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد شهر شده و برنامه جدی و مشخصی برای اصلاح وضعیت اتوبوسرانی داریم تا نوسازی و بهسازی ناوگان و اصلاح خطوط و برنامه‌ریزی صحیح برای اطمینان بخشی خدمات‌رسانی به مردم داشته باشیم.

بختیاری ادامه داد: ما نسبت به این فعالیت‌های اخیر خوش‌بین هستیم و امیدواریم با این کار بتوانیم سهم حمل و نقل عمومی را به نقطه مطلوب نزدیک کنیم و حرکات اخیر در کاهش ترافیک شهری و رضایت‌مندی مردم موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در چند سال گذشته هیچ کمکی از سوی دولت در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است، گفت: به دلیل شرایط اقتصادی کشور این اتفاق نیفتاده اما پیگیری‌های خوبی برای خرید اتوبوس‌های جدید صورت گرفته و شاید در این بخش از بسیاری از شهرها جلوتر هستیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.