فلیپ ساپرکین در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

نمی‌خواهم در نقش «جاسوس» تکراری شوم

شهر بیست/ بازیگر سریال «گاندو» تصریح کرد: جواد افشار به من گفت که شاید دیگر صلاح نباشد نقش تکراری جاسوس را بازی کنید و وقت این است که در نقشی متفاوت ظاهر شوید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمی‌خواهم در نقش «جاسوس» تکراری شوم
شناسه : 9885 | انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵   پرینت

شهر بیست/ سرویس فرهنگ و هنر _ هانی احمدزاده: فلیپ ساپرکین بازیگری که اخیرا در سریال پرمخاطب «گاندو» در نقش «ادوارد دنزل» جاسوس و گردشگر نقش‌آفرینی کرد، در حاشیه سفر خود به قم و شرکت در برنامه «آب و آیینه»، با خبرنگار «شهر بیست» گفت‌وگویی داشت که در ادامه می‌خوانید:

*لطفا در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید.

من فلیپ ساپرکین متولد سال۵۳ در تهران هستم؛ مادرم ایرانی و پدرم متولد روسیه و در واقع اوکراین است؛ پدربزرگم یکی از مهاجرین اوکراین بوده که با فرزندانش به ایران سفر می کنند.

من در ۹سالگی به آلمان سفر کردم و در آنجا مشغول ادامه تحصیل شدم و بعد از تحصیلاتم به دلیل اینکه خانواده درآمریکا بودند، من هم به آمریکا رفتم و ۴ سال پیش تصمیم گرفتم به ایران باز گردم. رشته تحصیلی‌ام مدیریت کسب وکار MBA هست و اصلا ربطی به سینما ندارد؛ اگرچه پدر و مادرم در برهه‌ای از جوانی خود در سینمای و تئاتر ایران فعالیت داشتند.

*چطور شد در فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی حضور پیدا کردید؟

وقتی وارد ایران شدم اولین کاری که کردم با مسعود کیمیایی ملاقات کردم و اتفاقا آقای کیمیایی مشغول پیش تولید فیلم «قاتل اهلی» بودند؛ ایشان گفتند دوست داری در این فیلم بازی کنی، من هم گفتم هر چه شما بگویید. ایشان یک نقش خیلی کوتاه به من دادند و بازی کردم اما به دلیل اینکه آن سکانس کات شد، من در آن فیلم دیده نشدم. در هر حال، اتفاق بزرگی که افتاد آشنایی من با سینما بود و باعث شد با دستیاران و دوستان پشت صحنه آشنا شوم.

*تاکنون از چه کارگردانانی پیشنهاد همکاری داشتید؟

بعد از فیلم «قاتل اهلی»، از تیم حمید نعمت الله با من تماس گرفتند و سپس افتخار همکاری با جواد شمقدری در سریال «نفوذ» را داشتم که هنوز پخش نشده و پس از آن در مجموع ۱۰ قسمتی به نام «خط تماس» بازی کردم که در واقع بخشی از خود سریال «نفوذ» است که در همان زمان از مجموعه تیم جواد افشار تماس گرفتند و برای حضور در سریال «گاندو»، دعوت کردند.

*با توجه به اینکه پیشینه بازیگری چه به صورت آکادمیک و چه شرکت در آموزش‌های آزاد نداشتید، آیا دوره‌های بازیگری خاصی دیده اید یا برحسب تعداد تجربه‌ها بازی می کنید؟

واقعیت این است که طبق تجربه بود، در زمان فیلمبرداری فیلم «قاتل اهلی»، من خیلی پشت صحنه می‌رفتم حتی قبل از اینکه فیلم من شروع بشود چون نقش من در آخرین پلان های فیلم گرفته شده و من پشت صحنه می رفتم و نگاه می کردم. مسعود کیمیایی اجازه می داد کنارشان بنشینم و از پشت صحنه، بازی ها را ببینم و دوست داشتم کار خوبی تحویل بدهم، چرا که احساس می کردم که در کنار مسعود کیمیایی باید بازی خوبی انجام دهم. به بازی تک تک بازیگران دقت می کردم واین خیلی به بازی من کمک می کرد. همچنین سر فیلم «اکسیدان»، آقای محمدی هم خیلی به من کمک کرد و آموزش سر صحنه می دادند. آقای شمقدری هم قبل از اینکه شروع به کار کنیم، خیلی آموزش ها را به من آموختند.

*در خصوص سریال «گاندو» بفرمایید، چطور شد با جواد افشار همکاری کردید؟

ابتدا از کلیت داستان سریال «گاندو» اطلاع خاصی نداشتم اما آقای افشار در یکی دو دقیقه کلیت فیلم را بیان کردند و سپس سایر نقش ها و کاراکترها را هم تشریح کردند. فیلمنامه مربوط به نقش «ادوارد دنزل» و سایر کاراکترهایی را که به نقش من مربوط بود، ارائه دادند تا بدانم داستان چی هست و من قرار هست دقیقا چه نقشی را بازی کنم.

اکنون سریال گاندو به پایان رسید ولی ضبط فیلم «نفوذ» همچنان ادامه دارد و آنجا «مایکل مترینکو» هستم.

*اگر مجدداً به شما نقش «جاسوس» پیشنهاد شود، می‌پذیرید؟

نمی دانم اگر تماس بگیرند که مجدداً نقش جاسوس را بازی کنم قبول می کنم یا نه، ولی افرادی همچون جواد افشار به من گفتند که شاید دیگر صلاح نباشد نقش تکراری جاسوس را بازی کنی و شاید وقت این باشد که نقشی متفاوت و غیر جاسوس بازی کنی.

*به عنوان پرسش پایانی، اگر پیشنهادی به شما برای بازی در تئاتر بشود، قبول می‌کنید؟

من با اینکه از تئاتر سر رشته زیادی ندارم، ولی اگر پیشنهاد شود با آموزش و تمرین سر صحنه و نقش‌هایی که بتوانم از پس آن بربیایم، حتما قبول می‌کنم. البته در کارهای تاریخی و نقش‌های حسی که آشنایی نداشته باشم، تدریج می‌دهم با اطلاعات و کسب تجربه و آموزش به آن بپردازم.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.