خبرنگاران قم از پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی بازدید کردند

شهر بیست/ جمعی از اصحاب رسانه استان قم امروز با همراهی مسئولان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی استان در مناطق حسین‌آباد میش‌مست و شن‌زارهای جلالی بازدید کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خبرنگاران قم از پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی بازدید کردند
شناسه : 9877 | انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰   پرینت

یه گزارش «شهر بیست»، جمعی از پروژخبرنگاران و عکاسان استان قم به نمایندگی از مطبوعات و رسانه‌های استان طی سفر رسانه‌ای با همراهی جمعی از مسؤولان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی در مناطق حسین آباد میش‌مست و شن‌زارهای جلالی بازدید کردند.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در حاشیه این بازدید با بیان اینکه معضل بیابان در قم به عنوان یک موضوع مهم مطرح است، تصریح کرد: هر چند اکنون باد به صورتی است که گرد و غبار در شهر کمتر دیده می‌شود و در نتیجه کمتر متوجه تهدید ریزگردها هستیم اما این تهدید همچنان در کمین قم است.

محمود روح‌الله‌پور با تاکید بر اینکه برخی از ابعاد امنیت مقوله‌ای خارج از مرزهای شهر قم است، تصریح کرد: برخی از مسؤولان ارشد استان به‌خوبی نسبت به این موضوع آگاه شده‌اند به همین علت بر ضرورت اجرای پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی و آبخیزداری تاکید ویژه دارند.

وی اضافه کرد: همه در استان باید بسیج شوند تا دریاچه‌ها زنده‌شود و حق‌آبه‌ آن‌ها برگردد و چرای دام‌ها و مشاغل مردم در این حوزه متعادل شود که در این صورت بیابان‌ها حفظ و تثبیت خاک انجام می‌شود.

روح‌الله‌پور با اشاره به اینکه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به دنبال حفاظت از اراضی جنگلی و مرتعی و مقابله با تهدیدهای پیش‌روی مردم است، عنوان کرد: ذهنیت برخی در اجرای پروژه‌های بیولوژیکی این است که منابع طبیعی به بهانه این پروژه‌ها و به عنوان نماینده دولت به دنبال تصرف است درحالی‌که به‌مروز زمان همه مردم متوجه می‌شوند که هدف منابع طبیعی فقط کمک به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری مهم‌تر از درمان است، مطرح کرد: قبل از هر توسعه‌ای ما باید به الزامات آن توجه داشته و به دنبال پیشگیری از تهدیدها و آسیب‌های ناشی از آن باشیم.

اصحاب رسانه طی این بازدید رسانه‌ای در روستای حسین آباد میش مست و منطقه شن‌زارهای جلالی واقع در ابتدای جاده قم-گرمسار حضور یافتند و از روند اجرای پروژه‌های مالچ‌پاشی و بوته‌کاری در راستای کاهش تهدید کانون‌های تولید ریزگرد در این مناطق بازدید کردند.

در نزدیکی روستای حسین آباد میش مست ۲۳۶ هکتار مالچ‌پاشی همراه با ۱۰۰ هکتار بوته‌کاری با سه میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.