کتاب پرتوی از تفسیر اهل‌بیت(ع) در قم رونمایی شد

شهر بیست/ کتاب ۲ جلدی پرتوی از تفسیر اهل‌بیت(ع) به قلم آیت‌الله ری‌شهری در سومین همایش علمی امام رضا(ع)، آموزه‌ها و رویکردها رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب پرتوی از تفسیر اهل‌بیت(ع) در قم رونمایی شد
شناسه : 9820 | انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در سومین همایش ملی سیره امام رضا علیه السلام آموزه ها و کارکردها، همزمان با خجسته سالروز میلاد حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام، کتاب «پرتوی از تفسیر اهل بیت علیهم السلام» تألیف آیت الله ری شهری رونمایی شد.

این اثر ارزشمند، جدیدترین تالیف آیت الله ری شهری است که در دو جلد از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به زیور طبع آراسته شده و سعی شده، شیوه ای جامع را در بهره گیری از همه منابع معرفتی در دسترس پیش گیرد، هر چند سهم اصلی، از آنِ روایات شریف معصومان علیهم السلام است.

در مراسم رونمایی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی، قائم مقام ریاست دانشگاه قرآن و حدیث به بیان ویژگی‌های این اثر و تفاوت و تمایز آن با دیگر تفاسیر پرداخت.

وی افزود: نویسنده این کتاب از سنین جوانی حافظ قرآن بوده و به بیشتر احادیث اهل بیت علیهم السلام احاطه داشته است و بر دانایان پوشیده نیست که این دو ویژگی تا چه اندازه در قدرت در تفسیر آیات مهم و تاثیرگذار است.

شایان ذکر است جلد نخست این مجموعه، عهده دار تبیین مبانی، مراحل و روشِ کار این تفسیر است و مجلدات بعدی به ارائه پرتوی از تفسیر درخشان اهل بیت علیهم السلام پرداخته است.

آیت الله محمد محمدی ری شهری، نویسنده این اثر، خود نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت. وی با تبریک میلاد امام رضا(ع)، تاکید کرد: آنچه برای جامعه و به ویژه حوزه های علمیه در خصوص امام هشتم قابل توجه است تلاش ایشان برای مرجعیت علمی اهل بیت علیهم السلام است.

آیت الله ری شهری بیان کرد: امام رضا(ع) عالم خاندان رسالت است چرا که تبلور علمی بین المللی اهلبیت(ع) در دوران او شکل گرفته است.

آیت الله ری شهری همچنین به کتاب «پرتوی از تفسیر اهلبیت» هم اشاره کرد و گفت: در این تفسیر روایات تفسیری در درون یک طرح جامع و به عنوان یک منبع مهم تفسیری در دل هر یک از مراحل تفسیر وارد شده است.

این همایش به همت نمایندگی قم بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.