۷۶۸ هزار قمی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

شهر بیست/ مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در حال حاضر 768 هزار و 585 تَن در قم زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد، 232 هزار و 662 تَن بیمه شده اصلی و 48 هزار نفر مستمری بگیر هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۷۶۸ هزار قمی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند
شناسه : 9812 | انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی قم، علی اصغر دادخواه افزود: سازمان تامین اجتماعی بیمه شدگان اصلی خود را در چهار قالب اجباری، خاص، مقرری بگیران بیمه بیکاری و بیمه توافقی تحت پوشش قرار داده است.

وی اضافه کرد: از تعداد بیمه شده‌های اصلی تامین اجتماعی قم، ۱۲۴ هزار و ۶۸۹ تَن اجباری، ۶۲ هزار و ۸۷۳ تَن بیمه شده خاص، ۲ هزار و ۹۴۷ تَن مقرری بگیر بیمه بیکاری و ۴۲ هزار و ۱۵۳ تَن بیمه شده های توافقی هستند.

دادخواه با بیان اینکه نسبت پشتیبانی از حاصل تقسیم تعداد بیمه شدگان اصلی به تعداد پرونده مستمری بگیران به دست می آید، ادامه داد: در پایان سال گذشته نسبت پشتیبانی(حمایت)تامین اجتماعی در استان قم به شش و یک دهم رسید.

به گفته وی، ۷۶۸ هزار و ۵۸۵ تَن در استان قم زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۲۳۳ هزار و ۲۶ تَن بیمه شده اصلی است که نسبت به سال ۹۶ از رشد یک و نیم درصدی برخوردار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۸۲۵۷ پرونده مستمری بگیری در تامین اجتماعی قم فعال است که در قالب ۴۸ هزار و ۳۳۹ تَن مستمری بگیر اصلی هستند و در این بخش شاهد رشد هشت و شش دهم درصدی نسبت به سال ۹۶ بوده ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی قم اضافه کرد: برای حمایت از تولید نیز بسته های مختلف تشویقی از جمله بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب را در حال اجرا داریم و این اطمینان را می دهیم که تامین اجتماعی قم در روزهای سخت در کنار کارفرمایان بوده و مساعدت های خوبی داشته است و در این زمینه نهادهای حاکمیتی استان بویژه آقای دکتر سرمست استاندار محترم و مجموعه مدیران ارشد استانداری، فضای کنونی ارائه خدمت در تامین اجتماعی قم را مثبت و رو به جلو ارزیابی و حمایت های خوبی داشته اند.

دادخواه به فعالیت‌ها و خدمات جدید سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق دولت الکترونیک اشاره و بیان کرد: تخصیص شماره تامین اجتماعی(اس اس ان)، تشکیل پرونده الکترونیک بیمه شدگان، امکان صدور و پرداخت غیرحضوری (اینترنتی) حق بیمه بیمه شدگان خاص ، امکان مشاهده اینترنتی سوابق بیمه‌شدگان ، ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی و راه اندازی سامانه ارائه خدمات غیرحضوری در قالب طرح ملی دکتر نوربخش از جمله خدمات نوین تامین اجتماعی است.

وی افزود: با راه اندازی کامل سامانه ارائه خدمات غیرحضوری به نشانی www.eservices.tamin.ir  ، بیش از ۴۵ خدمت سازمان تامین اجتماعی بصورت غیرحضوری به مخاطبان ارائه می‌شود و با تکمیل شدن آن در مراحل بعدی تعداد این خدمات غیرحضوری قابل ارائه به بیش از ۱۰۰ خدمت خواهد رسید.

به گفته وی، در سامانه ارائه خدمات غیرحضوری مخاطب می‌تواند بدون مراجعه به شعبه ، با اتصال به این سامانه از طریق گوشی تلفن همراه خود و یا هر رایانه دیگری که در دسترس می باشد درخواست انجام خدمت را به ثبت برساند.

دادخواه افزود: استفاده از این سامانه باعث تسهیل در امور بیمه شدگان و تمام مخاطبان سازمان و صرفه جویی در هزینه‌ها می شود.
وی افزود: بیمه شده‌ها برای اطلاع از آخرین اخبار ، قوانین و مقررات و خبرهای روز بیمه تامین اجتماعی به پورتال این اداره کل به آدرس www.qom.tamin.ir  مراجعه نمایند.

اداره کل تامین اجتماعی استان قم با حدود ۷۶۸ هزار بیمه شده و مستمری بگیر، ١٨ نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد.

بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای چهار شعبه در استان قم است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه زیر پوشش ارائه می شود؛ همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، ۲ شعبه اقماری و ۵ کارگزاری رسمی این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

بخش درمان سازمان نیز دارای چهار بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی در استان قم است و بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.