معرفی کتاب به بهانه دهه کرامت؛

نگاهی به رمان «فصل فیروزه»

شهر بیست/ «فصل فیروزه» رمانی مذهبی از نویسنده معاصر، محبوبه زارع است که از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است. 
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاهی به رمان «فصل فیروزه»
شناسه : 9750 | انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶   پرینت

شهر بیست/ فهیمه شاکری مهر: «فصل فیروزه» رمانی مذهبی از نویسنده معاصر، محبوبه زارع است که از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است. 

فصل فیروزه داستانی روان و خوش خوان در ۱۱۱ صفحه است که با ماجرایی عاشقانه، ما را همراه خودش در حجاز و ساوه و قم و نیشابور می‌کند. این کتاب جزو منابع بخش جوان و بزرگسال جشنواره رضوی سال ۱۳۹۸  است.

سیندخت داستان فصل فیروزه، دختر جسور ایرانی است که در نبود پدر هم با زندگی می‌جنگد و برای هدفش قدمی برمی‌دارد. نویسنده در این کتاب به خوبی و بطور دلنشین رابطه بین سیندخت و پدرش را به تصویر کشیده است. از جمله شخصیت های کتاب که به آن خوب پرداخته شده است به شخصیت سمند اسب او می‌توان اشاره کرد که جان سیندخت را از مرگ نجات می دهد و تمامی حرکات و رفتارهای او در کتاب دربردارنده نشانه و پیامی است. دیالوگ شخصیت‌ها مطابق با نوع رفتار و شخصیت آنهاست اما مخاطب تصویری از ویژگی‌های ظاهری شخصیت‌ها برایش به درستی ساخته نمی‌شود. از جمله زیبایی‌های داستان استفاده از حدیث «سلسله الذهب» که امام رضا(ع) در مسیر سفر به توس در میان مردم نیشابور بیان فرمودند و استفاده از آن در کشمکش داستانی است. جذابیت اصلی داستان در پایان بندی خوش و اتصال عشق حقیقی و غریزی است. 

خانم زارع نویسنده توانای یزدی هستند که از جمله آثار دیگر او می توان به مجموعه پنج جلدی قهرمانان کوچک کربلا، شرط هشتم و مسافر ناتمام اشاره کرد.

سیندخت دختر ایرانی الاصل زرتشی، یکی یکدانه سلطان بهادر تاجر ایرانی است که در سفر تجاری و حمله به کاروان در بیابان های حجاز همه کشته می‌شوند جز او.

سیندخت توسط قبیله‌ای از شیعیان نجات پیدا می‌کند و تیمار می‌شود. بعد از گذشت چهل و چند روز از مرگ پدرش، سیندخت همراه کاروانی می‌شود که به عشق علی بن موسی الرضا(ع) و خواهرش راهی مرو بودند، به عشق یافتن و وصال پسری فیروزه تراش به نام کیارش. همراهی سیندخت و هم صحبتی با زنی به نام خدیجه که عشقی حقیقی و فطری به حضرت معصومه(س) دارد و در فراقش می سوزد و مشتاق دیدار دوباره اوست، سیندخت را از عشق غریزی اش به عشق حقیقی می رساند.

  • نویسنده : فهیمه شاکری‌مهر
نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.