فعالیت ۸ مرکز مشاوره ژنتیک در قم/ بهره مندی ۴ هزار قمی از مشاوره ژنتیک

شهر بیست/ مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به توسعه مشاوره ژنتیک در استان گفت: هشت مرکز در این خصوص در استان قم فعال هستند و چهار هزار نفر در سال گذشته در استان قم از مشاوره ژنتیک استفاده کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۸ مرکز مشاوره ژنتیک در قم/ بهره مندی ۴ هزار قمی از مشاوره ژنتیک
شناسه : 9710 | انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، هادی کریمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی در استان قم اظهار کرد: در این هفته ساختمان اورژانس اجتماعی در استان افتتاح می‌شود، همچنین کارگاه‌های آموزشی به خصوص در زمینه آموزش‌های پیش از ازدواج را در هفته بهزیستی در قم برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی تنوع خدمات را دارد و شعار امسال این سازمان شفافیت، توانمندسازی و سلامت اجتماعی است، سامانه‌هایی توسط سازمان بهزیستی برای کاهش رفت و آمد ارباب رجوع به سازمان فعال شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: برنامه‌های پیشگیری و مداخله اجتماعی این سازمان برای توانمندسازی جامعه هدف سازمان است و نیاز به تغییر رویکرد رسانه‌ها و مردم به خدمات سازمان بهزیستی داریم.

کریمی، سازمان بهزیستی را متولی اصلی سلامت اجتماعی دانست و تصریح کرد: سلامت مقوله چند بخشی است و سلامت اجتماعی از جمله بخش‌های آن است، سازمان بهزیستی تلاش می‌کند که سلامت اجتماعی را یک پله در کشور ارتقا بدهد.

وی ادامه داد: برنامه‌های آتی اداره کل بهزیستی استان قم در قالب برنامه‌های کوتاه مدت سه ماهه، برنامه‌های میان مدت یک ساله و برنامه‌های طولانی مدت چند ساله تدوین شده است و به دنبال ارتقای مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های اداره کل بهزیستی در استان هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: دولت با وجود مشکلات اقتصادی در سال جاری، اعتبارات بیشتری را برای پرداخت مستمری به مددجویان سازمان بهزیستی اختصاص داده است.

کریمی، تقویت موسسات مردم نهاد تخصصی را هدف اداره کل بهزیستی استان قم دانست و تصریح کرد: به دنبال تسهیل ورود این موسسات به صحنه هستیم و باید سازمان‌های اجرایی و نهادهای دیگر نیز در این زمینه گام‌هایی را بردارند.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار نفر در سال گذشته در استان قم در حوزه درمان اعتیاد، خدمات گرفتند، همچنین دفتر غربالگری و مشاوره ژنتیک را داریم که برنامه غربالگری مربوط به گوش کودکان و تنبلی چشم کودکان هر سال در استان قم اجرا می‌شود. گوش ۲۱ هزار و ۷۰۰ کودک و چشم ۲۲ هزار کودک در سال گذشته در استان غربال شد که این اقدام در کاهش معلولیت موثر است.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: مشاوره ژنتیک را در استان توسعه دادیم و هشت مرکز در این خصوص در استان قم فعال هستند. چندین  مرکز طی ماه‌های اخیر فعالیتشان را شروع کردند و چهار هزار نفر در سال گذشته در استان قم از مشاوره ژنتیک استفاده کردند، همچنین دو هزار زوج در آستانه ازدواج استان را نیز در سال ۹۷ مورد غربال گری قرار دادیم.

کریمی با اشاره به انتشار آمارهای آسیب‌های اجتماعی در استان قم اظهار کرد: این آمارها از سوی مراکز رسمی منتشر می‌شود و به دلیل فعالیت‌های پیشگیری، آمار اعتیاد در قم کاهش داشته است. رویکرد اجتماع محور را در این خصوص داریم و ۲۰۰ هزار نفر در قم در معرض آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

وی ادامه داد: مسئله مهاجرت پذیری برای استان قم چالش‌هایی به وجود آورده و این مسئله در زمینه آسیب‌های اجتماعی در استان قم تاثیراتی داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: رویکرد انقباضی بودجه دولت در سال جاری، بحث افزایش مشارکت مردمی در کمک به مددجویان بهزیستی را ضروری کرده، بودجه‌های سازمان بهزیستی متناسب با افزایش هزینه‌ها برای مددجویان افزایش پیدا نکرده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.