ساماندهی بیش از ۵۰۰ کودک کار توسط بهزیستی در قم

شهر بیست/ معاون امور اجتماعی بهزیستی قم گفت: مرکز ساماندهی کودکان کار در قم راه اندازی شده که در سال گذشته ۵۰۴ کودک کار شناسایی و ساماندهی شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی بیش از ۵۰۰ کودک کار توسط بهزیستی در قم
شناسه : 9705 | انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، معصومه علیشیری در نشست خبری که ظهر شنبه در اداره کل بهزیستی استان قم برگزار شد، از افتتاح دو مرکز اورژانس اجتماعی در منطقه پردیسان و حرم حضرت معصومه (س) در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی در جعفریه نیز در دستور کار قرار گرفته که زیر ساخت های آن آماده شده و در ماه های آینده افتتاح می شود.

وی همچنین از راه اندازی مرکز ساماندهی کودکان کار در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: ۵۰۴ کودک کار در سال گذشته از سوی بهزیستی شناسایی و ساماندهی شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم در ادامه سخنان خویش؛ اجرای طرح «تصمیم» برای کاهش طلاق در قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: اجرای این طرح می تواند آمار طلاق را در قم کاهش دهد.

فعالیت پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای قم

وی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه ای و آسیب خیز شهر گفت: در پایگاه های اجتماعی در حاشیه شهر، مددکاران و روان شناسان با جلب اعتماد حاشیه نشینان با آنها ارتباط برقرار کرده و با شناسایی نیازهای این افراد آنان را به دیگر سازمان ها معرفی می کنند تا مشکلاتشان برطرف شود.

علیشیری همچنین از توانمند سازی خانواده ها به ویژه زنان سرپرست خانوار از سوی دفتر توانمند سازی معاونت اجتماعی بهزیستی خبر داد و گفت: در این دفتر زنان بی سرپرست و بدسرپرست مورد حمایت قرار می گیرند که تاکنون ۱۹۵۰ پرونده در این زمینه ثبت شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به خانواده هایی که دارای چند قلو هستند، بیان کرد: در حال حاضر به ۲۷۹ سه قلو، ۳۶ چهار قلو و یک پنج قلو از سوی بهزیستی خدمات ارائه می شود.

فعالیت بدون مجوز مهدهای کودک در قم

معاون اجتماعی بهزیستی استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش به مسائل مربوط به مهدکودک‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از مهد کودک‌ها بدون مجوز بهزیستی مشغول فعالیت هستند که در این راستا از خانواده هایی که می‌خواهند فرزندان خود را در مهدکودک ثبت نام کنند تقاضا داریم به مجوز این مراکز دقت کنند.

وی همچنین به ایجاد خانه‌های بازی متعدد در قم اشاره و بیان کرد: ساماندهی این مراکز و صدور مجوز برای آنها نیز با بهزیستی است و خانواده‌ها باید در این مورد نیز به مجوز این مراکز نیز توجه داشته باشند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.