ایران جزء ۱۰ کشور نخست تولیدکننده پلاستیک در جهان است

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست قم گفت: ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی با وجود اینکه به‌ ظاهر بهداشتی است اما زمینه مساعدی را برای انواع بیماری‌ها به وجود آورده و اثرات منفی آن بسیار نگران‌کننده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ایران جزء ۱۰ کشور نخست تولیدکننده پلاستیک در جهان است
شناسه : 9641 | انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید رضا موسوی مشکینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: الگوی زندگی شهری امکان حذف پلاستیک را از بین برده اما باید رویکردهای کاهش استفاده از پلاستیک به‌صورت جدی در بین تمام مردم دنبال شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم با اشاره به‌روز جهانی «نه به پلاستیک» عنوان کرد: میزان تولید و پسماندهای پلاستیک به میزانی در سطح جهان افزایش پیداکرده که عملاً حیات و زندگی بشر را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی افزود: انباشت پسماندهای ناشی از پلاستیک در برخی جزایر و اقیانوس‌ها به حجمی بوده که از آن‌ها به‌عنوان قاره‌های پلاستیکی یاد می‌شود.

موسوی مشکینی اضافه کرد: ایران جزو ۱۰ کشور نخست جهان در تولید و یکی از کشورهای اصلی در مصرف پلاستیک است، تجزیه پلاستیک بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ سال زمان می‌برد که اثرات منفی بسیار زیادی را در طبیعت بر جای می‌گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: موضوع‌های زیست‌محیطی امروز به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل‌شده است، عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی مشکلات گسترده‌ای را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: وضعیت زیست‌محیطی کشور در برخی مؤلفه‌ها به مرز هشدار رسیده که ادامه آن می‌تواند شرایط زیست طبیعی را با مشکلات بیشتری همراه کند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.