برگزیدگان کنگره ملی شعر فاطمی در قم تجلیل شدند+تصاویر

شهر بیست/ نخستین کنگره ملی شعر فاطمی طی مراسمی با تجلیل از نفرات برگزیده ظهر امروز در شهر مقدس قم به کار خود پایان داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان کنگره ملی شعر فاطمی در قم تجلیل شدند+تصاویر
شناسه : 9583 | انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر فاطمی ظهر امروز با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم، جمعی از شاعران آیینی، مسؤولان و خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(س) در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

پدر شعر آیینی کشور طی سخنانی در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: برگزاری این نوع مراسم‌ها و کنگره‌ها در مسیر تبلیغ و تبیین مکتب گران‌سنگ شیعی می‌تواند برای دغدغه‌مندان اهل‌بیت(ع) مژده خوشحال‌کننده‌ای باشد و استمرار این خط به تدریج شگفتی‌ها و عظمت‌هایی که در فرهنگ فاطمی نهفته است را نمایان کرده و به تصویر خواهد کشید و با بیانی هنری در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد.

محمدعلی مجاهدی ضمن تقدیر از اهتمام تولیت و معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در استای برگزاری مطلوب نخستین کنگره ملی شعر فاطمی تصریح کرد: امیواریم تداوم این حرکت منجر به تشکیل دبیرخانه دائمی شعر کرامت شود تا در سال‌های آینده بتوانیم گام‌هایی بین‌المللی در این عرصه برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی دبیر کنگره ملی شعر فاطمی در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و وضعیت آثار رسیده به دبیرخانه کنگره پرداخت.

در پایان این مراسم، محمد جواد الهی‌پور از قم، سید ابوالفضل مبارز از خراسان رضوی، فاطمه عارف‌نژاد از قم، علی حقیقی از کرمانشاه، شهره انجم‌شعاع از قم، محمدرضا حسین‌زاده بازرگانی از گیلان، سیده نرگس میرفیضی، مینا شیرخوان و محمد کاوه از قم و علی سلیمیان از اصفهان به‌عنوان برگزیدگان بخش کلاسیک کنگره ملی شعر فاطمی تجلیل شدند.

همچنین فاطمه بیرانوند از لرستان در بخش شعر نو و سپید و فاطمه غلاملو از یزد و امین بهاری‌زاده از خوزستان در بخش شعر کودک و نوجوان این کنگره مورد تجلیل قرار گرفتند.

اهدا نشان و حکم خادمی تشرفی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به محمدعلی مجاهدی و سیدحمیدرضا برقعی، شعرخوانی و تجلیل از غلامرضا سازگار، علی انسانی و مریم صبراتونی و همچنین تجلیل از نفرات برگزید و شعرخوانی آن‌ها از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

 

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.