کلیات سند تحول قابلیت اجرا در مدارس ندارد/ اصلاح جامعه در گروی اصلاح مدرسه است

شهر بیست/ مدیر موسسه فرهنگی تربیتی توحید گفت: سند تحول دارای کلیاتی است که قابلیت اجرایی در مدارس ندارد و تا نتوانیم این کلیات را به برنامه و کتاب قابلیت اجرایی تبدیل کنیم، خلأ کنونی در نظام آموزشی برطرف نمی‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلیات سند تحول قابلیت اجرا در مدارس ندارد/ اصلاح جامعه در گروی اصلاح مدرسه است
شناسه : 9574 | انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام رضا فرهادیان ظهر امروز در نشست خبری با موضوع «همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش‌ها»، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضرورتی که بیش از همه چیز در جامعه احساس می شد، تحول عمیق در فرهنگ و اندیشه های بنیادی تعلیم و تربیت بود که بالطبع موجب تحول در نگرش مجریان آموزش و پرورش می شد.

وی تصریح کرد: از این رو، جمعی از اندیشمندان حوزه و دانشگاه در سال ۱۳۶۹ مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید را در شهر مقدس قم تاسیس کردند.

مدیر موسسه فرهنگی تربیتی توحید افزود: هدف آنها ایجاد تحول کیفی در نگرش و روش های آموزشی و تربیتی مدارس و تغییر در ساختار نظام آموزشی مدرسه بوده است؛ چرا که دوران حساس شکل گیری شخصیت انسان و بهترین لحظه ها و فرصت های عمر در مدرسه سپری می شود.

فرهادیان افزود: هم اکنون مؤسسه توحید با بیش از ده واحد آموزشی پسرانه و دخترانه در مقاطع مختلف تحصیلی، علاوه بر ارتباط مستقیم با دانش آموزان و فعالیت میدانی، در زمینه پژوهش و تهیه و تدوین برنامه های تربیتی برای تحقق تربیت ناب دینی فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: نخستین همایش ملی تحول در تربیت نیز گامی در همین راستاست که پس از برگزاری شش همایش در شهر مقدس قم، اکنون زمینه ای فراهم شده است تا اساتید و معلمان دغدغه مند و خلاق کشور گرد هم ابند و در فراهم سازی مجموعه های علمی و تربیتی برای نهادینه سازی ارزش ها بکوشند.

مدیر موسسه فرهنگی تربیتی توحید با اشاره به مزایای استفاده از این طرح، گفت: «برنامه ریزی دقیق، متنوع و جذاب روزانه، هفتگی، و چهل روزه برای پرورش دانش آموز در مدرسه»، «تمرکز تمرین و تکرار روی یک ارزش به صورت منظم»، «پیدایش یک عادت خوب برای فرد در اثر تکرار عمل»، «تاثیر متقابل نهادینه سازی ارزش ها در مربی، معلم، خانواده و دانش آموز»، «برنامه ریزی و محتوای مدون تربیتی از اول تا ششم ابتدایی» و «تثبیت ایمان مستقر به جای ایمان مستودع» از جمله مزایای این طرح است.

فرهادیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هدف ما تغییر نظام آموزشی مدارس کشور است، تصریح کرد: این تغییر متناسب با ارزش های انقلاب از مدرسه صورت می گیرد و اگر بتوانیم نگاه معلم و مدرسه را تغییر دهیم همه ارزش های جامعه تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اصلاح جامعه در گروی اصلاح خانواده و مدرسه است، افزود: ۱۲ سال عمر از انسان در مدرسه سپری می شود که باید دستاورد داشته باشد.

مدیر موسسه فرهنگی تربیتی توحید افزود: فرهنگ و ارزش های فرهنگی زیربنای تمام نظام حوزه های مختلف کشور است، اگر مدرسه و خانواده خوب داشته باشیم، می توانیم ادعا کنیم جامعه خوب هم خواهیم داشت.

فرهادیان با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات به عدم تربیت صحیح در مدرسه باز می‌گردد، گفت: بیش از هفت سال است که سند تحول بنیادین تدوین شده و رهبری چندین بار فرمودند باید این سند کاربردی شود.

وی افزود: هدف ما در این مجموعه در حقیقت کاربردی کردن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است و دانش آموزان باید مطابق با تراز مبانی تعلیم و تربیت اسلامی رشد کرده و از ادب و آداب اسلامی بهره مند شوند.

مدیر موسسه فرهنگی تربیتی توحید تصریح کرد: سند تحول دارای کلیاتی است که قابلیت اجرایی در مدارس ندارد و تا نتوانیم این کلیات را به برنامه و کتاب قابلیت اجرایی تبدیل کنیم، خلأ کنونی در نظام آموزشی برطرف نمی شود.

وی در پایان خواستار همکاری و مشارکت آموزش و پرورش، فرهنگیان و معلمان در برگزاری همایش ملی «تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش‌ها» شد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.