همایش «تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش‌ها» برگزار می‌شود

شهر بیست/ همایش ملی «تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش‌ها» به همت مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید در قم برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش «تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش‌ها» برگزار می‌شود
شناسه : 9570 | انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام سید محسن آزادی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع «همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش‌ها»، به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: تبیین جایگاه و نقش نهادینه سازی ارزش ها در تحول نظام آموزش و پرورش کشور، عملیاتی کردن دومین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی «تعمیق تربیت و آداب اسلامی، تقویت اعتقاد و التزام به ارزش ها»، تولید و ارائه برنامه مدون پرورشی در حوزه نهادینه سازی ارزش ها و تجلیل از استادان، معلمان و مربیان موفق و برتر سراسر کشور در حوزه نهادینه سازی ارزش ها از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی در رابطه با مبانی فکری این همایش، گفت: معرفت و ارتباط با خدا، معرفت و ارتباط با امام علیه السلام، صبر و تقوا، التزام به ادب و آداب و التزام به تعاون و انفاق از جمله مبانی فکری در برگزاری این همایش است.

دبیر همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش‌ها به محورهای این همایش اشاره کرد و افزود: گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» در آغاز هر کاری، گفتن «السلام علیک یا صاحب الزمان»، در هر صبح و شام، تاب آوری و کنترل خشم، احترام به پدر و مادر و بزرگترها و همکاری و کمک به دیگران از جمله محورهای این همایش است.

آزادی افزود: قالب آثار ارسالی باید مرتبط با محورهای پنج‌گانه همایش، مناسب با نوآموزان پیش دبستان و دانش آموزان دبستان باشد.

وی تصریح کرد: قالب آثار باید در بخش های «طرح درس» برای تدریس در کلاس (۴۵ دقیقه ای)، «طرح برنامه» برای مراسم صبحگاه و زنگ تفریح (۱۰ دقیقه ای)، «طرح اردو» برای اردوهای یک روزه (شامل تمام جزئیات اردو) و تولید محصولات تربیتی نظیر فیلم کوتاه (۳ تا ۵ دقیقه)، داستان کوتاه، شعر و نمایشنامه باشد.

دبیر همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش‌ها افزود: آثار مکتوب باید به صورت تایپ شده (Word و PDF) از طریق پست CD یا ایمیل به دبیرخانه ارسال شود. تمام آثار توسط هیئت علمی همایش و شورای داوری مرکب از اساتید حوزه و دانشگاه بررسی و رتبه بندی خواهد شد.

آزادی افزود: به رتبه های برتر هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس تقدیم خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح های برگزیده در یک مجموعه مدون چاپ خواهد شد، گفت: توضیحات بیشتر در سایت مؤسسه به آدرس www.tohidqom.ir در دسترس است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار، ۲۰ مردادماه است و همایش در روز ۲۳ شهریور در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.