ارسال بیش از ٢٠٠ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره سرود رضوی

شهر بیست/ دبیر تخصصی دومین جشنواره ملی سرود رضوی گفت: ٧٠ گروه سرود با بیش از ٢٠٠ اثر، آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ارسال بیش از ٢٠٠ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره سرود رضوی
شناسه : 9543 | انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدمحمدتقی آقایی با بیان تعداد ارسال آثار به دومین جشنواره سرود رضوی، گفت: ٧٠ گروه سرود از اقصی نقاط کشور، آثارشان را ارسال کردند که بیش از ٢٠٠ اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شد.

وی با توجه به ضرورت برگزاری این جشنواره ابراز کرد: یکی از فرم های موسیقی، سرود هست که در سال‌های اخیر، مقداری مورد بی‌مهری قرار گرفته و به سمت فراموشی رفته است.

دبیر تخصصی دومین جشنواره ملی سرود رضوی در تأیید پیشینه سرود در فرهنگ عامه ادامه داد: نقش سرودهای انقلاب بسیار برجسته و با اهمیت است و کسانی که ایام پیروزی انقلاب اسلامی را بیاد دارند، می‌دانند که وقتی این سرودها از صداوسیما پخش می‌شد، چه حس و حال عجیبی به مردم تزریق می‌شد.

وی همچنین با اشاره به ایام جنگ تحمیلی و اهمیت سرود در آن دوران افزود: در زمان فتح خرمشهر و در هفت سال دفاع مقدس، سرودها کاربرد زیادی داشتند و گاهی الان هم که آن سرودها را می‌شنویم، حس و حال خوبی در ذهنمان زنده می‌شود که بعد از آن در واقع سرود به دست فراموشی سپرده شد و اکنون فقط در مدارس شاهد آن هستیم.

آقایی ضمن بیان گنجاندن جشنواره سرود رضوی در مجموعه مسابقات جشنواره ملی رضوی که به ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم صورت گرفته است، تاکید کرد: سال گذشته تصمیم گرفته شد که بخش سرود انجام پذیرد که اجرای آن را اداره فرهنک و ارشاد اسلامی استان قم برعهده گرفت که این جشنواره به خوبی برگزار شد.

وی با اشاره به موضوع جشنواره جهت ارسال آثار شرکت‌کنندگان به دومین جشنواره سرود رضوی عنوان کرد: موضوع اصلی جشنواره، حضرت علی‌ابن‌موسی رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی(ع) و موضوع جنبی امسال نماز است و با توجه به شعار امسال و همپنین گام دوم انقلاب، این سه موضوع به عنوان موضوعات جشنواره اعلام شد.

وی با توضیح اجرایی شدن دومین جشنواره سرود رضوی گفت: امسال در ابتدای فروردین ماه سال جاری مقدمات اولیه کار آماده شد و ارسال فراخوان و اطلاع رسانی جهت شرکت در جشنواره صورت پذیرفت که ٧٠ گروه سرود از اقصی نقاط کشور، بیش از ٢٠٠ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

رئیس انجمن سرود و آهنگهای انقلابی استان قم با توجه به اتمام مهلت دریافت آثار و بازبینی تیم داوری، گفت: از آثار رسیده، پس از داوری، ٢١ گروه سرود با مجموع ٢٧ اثر به عنوان آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره  معرفی شدند.

آقایی در پایان در خصوص برگزیدگان دومین جشنواره سرود رضوی، افزود: آیین اختتامیه جشنواره روز پنج شنبه بیستم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد و از برگزیدگان سه گروه اصلی، سه گروه در بخش جنبی و یک گروه برگزیده و یک تک خوان تجلیل می شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.