معاون وزیر جهاد کشاورزی در قم خبر داد

۱۲ میلیون تن گندم در سال جاری تولید می‌شود/ پرورش بیش از ۶ تن ماهی خاویار

شهر بیست/ معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: خداوند متعال امسال با بارش‌های سنگین، چالش کمبود آب را رفع کرد و خرید گندم نیز از مرز 4.5 میلیون تن رد شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 12 میلیون تن گندم داشته باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۲ میلیون تن گندم در سال جاری تولید می‌شود/ پرورش بیش از ۶ تن ماهی خاویار
شناسه : 9494 | انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان حضرت معصومه(س)، محمدرضا طلایی در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های اشتغال‌زایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که پیش از ظهر امروز در محل موقوفات این آستان مقدس در روستای علی‌آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در سال جاری شرایط مطلوبی دارد، اظهار کرد: خداوند متعال امسال با بارش‌های سنگین چالش اصلی ما که کمبود آب بود را رفع کرده و خرید گندم نیز از مرز ۴.۵ میلیون تن رد شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۲ میلیون تن گندم داشته باشیم.

وی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر خودکفا شدن در محصولات راهبردی یاد کرد و افزود: امروز که با تحریم‌های سخت روبرو هستیم خودکفا شدن اهمیت بسیاری دارد؛ امیدواریم همانطور که بیش از ۹۰ درصد مصرف گوشت کشور را از داخل تهیه می‌کنیم در مورد روغن نیز بتوانیم به خودکفایی برسیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید برای احداث بیش از ۲۰۰ هکتار گلخانه در استان قم برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: در بخش گلخانه‌ها در سطح کشور تاکنون ۳۰۰ هزار هکتار توسعه داشته‌ایم که امسال پنج هزار و ۸۰۰ هکتار به این آمار اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جعفرآباد به یکی از برترین شهرهای گلخانه‌ای کشور تبدیل می‌شود، مطرح کرد: با توجه به روحیات نیروهای مؤسسه اقتصادی زائر و مدیران جهاد کشاورزی می‌توانیم ظرفیت‌های استان قم را در حوزه کشاورزی در سطح ملی به اثبات برسانیم.

طلایی از پرورش بیش از ۶ تن ماهی خاویار طی سال گذشته یاد کرد و گفت: دو هزار و ۸۰۰ تن تولیدات صیدشده و پرورشی ماهیان خاویاری کشور است که امیدواریم امسال این آمار افزایش قابل توجهی داشته باشد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.