توضیحات دانشگاه علوم پزشکی قم درباره حواشی بیمارستان کامکار

شهر بیست/ طی روزهای اخیر انتشار یک عکس با موضوع عدم پذیرش بیماران روستایی، کمیته امداد، جانبازان و اتباع در بیمارستان کامکار در فضای مجازی منتشر شد که حاشیه‌هایی را به دنبال داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توضیحات دانشگاه علوم پزشکی قم درباره حواشی بیمارستان کامکار
شناسه : 9453 | انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه ای اعلام کرد: طی روزهای اخیر انتشار یک عکس با موضوع عدم پذیرش بیماران روستایی، کمیته امداد، جانبازان و اتباع در بیمارستان کامکار در فضای مجازی منتشر شد که حاشیه‌هایی را به دنبال داشت. به منظور، اطلاع مردم فهیم ایران اسلامی و همشهریان عزیز در قم مقدس، اطلاعات زیر به استحضار می رسد.

مطلب فوق مربوط به واحد پذیرش بیمارستان نبوده و آمار موجود نشان دهنده پذیرش کلیه بیماران با دفترچه‌های فوق در این مرکز است، پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد مطلب فوق در واحد پذیرش سرپایی آزمایشگاه بیمارستان توسط سوپروایزر نصب شده و این موضوع مطلقا به منزله عدم پذیرش بیماران فوق نیست و صرفا برای اطلاع منشی‌های شیفت‌های مختلف با توجه به تغییرات در نحوه پوشش بیمه‌ها بوده است که برای تایید این مطلب آمار پذیرش سرپایی آزمایشگاه این مرکز در ماه‌های ابتدایی سال ۹۸ به تفکیک نوع بیمه مشخص است که نشان دهنده بیشترین آمار پذیرش سرپایی ماهانه در بین بیمارستان‌های دولتی است.

همچنین لازم به توضیح است که:

۱- دفترچه‌های بیمه کمیته امداد از ابتدای سال ۹۸ به دفترچه ایرانیان و سایر اقشار نظام ارجاع یک تغییر یافته است و دفترچه‌های کمیته امداد فاقد اعتبار است.

۲- دفترچه‌ای با عنوان دفترچه بیمه جانباران وجود ندارد به عبارتی بیمه نیروهای مسلح دارای سه صندوق کارمندی، جانبازان و وظیفه است که در این مرکز همگی پذیرش می‌شوند.

۳-دفترچه‌های بیمه روستایی نیز طبق قوانین وزارت متبوع در دو صندوق ارجاع مستقیم از پزشک خانواده یا عنوان روستایی مرکز بهداشت و ارجاع از پزشک خانواده و درخواست از طرف متخصص قابل پذیرش است و دفترچه بیمارانی که فاقد مهر ارجاع باشند، قابل پذیرش به صورت بیمه نیست.

۴-دفترچه‌های بیمه همگانی و اتباع نیز به شرطی که توسط پزشکان دولتی ویزیت شده باشند، قابل پذیرش به صورت بیمه‌ای هستند و در غیر این‌صورت به صورت آزاد پذیرش می شوند.

در پایان بیان این نکته ضروری است که آمار پذیرش سرپایی آزمایشگاه بیمارستان کامکار قم در ماه‌های ابتدایی ۹۸ نشان می دهد که در این بیمارستان ۳۵۹۲ بیمار به آن بخش مراجعه کرده که از این تعداد ۱۵۴ نفر دارای دفترچه بیمه روستایی، ۴۲۰ نفر دارای دفترچه بیمه ایرانیان و سایر اقشار نظام ارجاع که براساس بخش نامه جدید بیمه، مددجویان محترم کمیته امداد ذیل این گروه قرار می‌گیرند و ۵۹ نفر مراجعین با دفترچه بیمه نیروهای مسلح که جانبازان ارجمند هم ذیل دفترچه بیمه نیروهای مسلح هستند، پذیرش شده‌اند و حضور سرزده هر یک از شهروندان شریف استان، گویای این مطلب است که پذیرش جانبازان سرافراز نظام که مایه افتخار کشور هستند و عزیزان زحمتکش روستایی و کمیته امداد در این بیمارستان هیچ زمانی قطع نشده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ضمن قدردانی از رسانه‌های استان که دغدغه پیگیری مشکلات مردم را دارند و بر مبنای اصول حرفه ای خبرنگاری پس از اطمینان از عدم اجرای محتوای تصویر منتشر شده، از درج آن خودداری کرده اند، به اطلاع می‌رساند، مصاحبه درج شده در یکی از رسانه‌های خبری از قول دکتر خدادی رئیس بیمارستان تکذیب شده و وی هیچ گونه مصاحبه‌ای با هیچ رسانه ای را انجام نداده است.

از رسانه‌های فعال در فضای مجازی درخواست می شود به منظور جلوگیری از شایعات و دامن زدن به مسائلی که موجب خدشه دار شدن اعتماد مردم به مقوله مهم سلامت می‌شود، قبل از انتشار هر گونه مطلبی، صحت آن را از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم جویا شوند.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.