نصب ۱۲ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در حادثه‌خیزترین بلوار قم

شهر بیست/ سرپرست پلیس راهور استان قم از نصب 12 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در اصلی ترین بلوار حادثه خیز استان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نصب ۱۲ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در حادثه‌خیزترین بلوار قم
شناسه : 9383 | انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی حسن قیصری اظهار کرد: بلوار آیت الله بروجردی یکی از نقاط حادثه خیز شهر قم است که حدود ۱۰ درصد تصادفات منجر به فوت شهر قم از نخستین روز افتتاح در این بلوار رخ داده است.

وی افزود: به منظور کنترل و مهار تصادفات رانندگی این معبر با پیگیری‌هایی که صورت گرفته است، در حال حاضر ۱۲ عدد دوربین ثبت تخلفات رانندگی، نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

قیصری ادامه داد: قابلیت این دوربین‌ها به این صورت است، که راننده را به علت تجاوز از سرعت مجاز اعمال قانون خواهد کرد و همچنین از مزیت‌هایی سامانه این دوربین‌ها علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط را نیز محاسبه می‌کنند.

سرپرست پلیس راهور استان قم اضافه کرد: رانندگان و مخصوصاً رانندگانی که در واقع مسیر ترددشان به صورت روزانه انجام می‌شود و از محل نصب دوربین‌ها اطلاع دارند، به محض اینکه مقابل دوربین نصب شده می‌رسند، سرعت خود را به سرعت مجاز کاهش داده و بعد از این که از مقابل دوربین عبور کردند، سرعت خود را افزایش می‌دهند و با سرعت غیرمجاز تردد می‌کنند.

وی بیان کرد: دوربین‌های نصب شده این مزیت و قابلیت را دارند که دوربین بعدی سرعت متوسطه وسیله نقلیه را بر حسب زمان و مسافت طی شده محاسبه کرده و سرعت غیر مجاز را اعمال قانون کند.

سرپرست پلیس راهور استان ابراز کرد: در معابری که دارای این سیستم هوشمند فعال هستند، کاهش سوانح و حوادث رانندگی را شاهد بوده ایم و امیدواریم با همکاری سایر سازمان‌های مرتبط در سایر معابر شهر هم این اتفاق رخ دهد و هرچه سریعتر با بسیج این نوع تجهیزات و امکانات، حوادث رانندگی تا حد بسیار مطلوبی کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.