حمایت از ۲۰۰ خانواده نیازمند در قم توسط بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان / کارگاه بزرگ قالیبافی ویژه زنان سرپرست خانوار قم راه اندازی می‌شود

شهر بیست/ سرپرست شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان از ارائه خدمات غذایی، مالی و پزشکی به 200 خانواده زیر پوشش این بنیاد در قم خبر داد و گفت: در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار قم، به زودی کارگاه بزرگ قالیبافی ابریشم در قم راه اندازی می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حمایت از ۲۰۰ خانواده نیازمند در قم توسط بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان / کارگاه بزرگ قالیبافی ویژه زنان سرپرست خانوار قم راه اندازی می‌شود
شناسه : 9304 | انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بهزاد کریم پور سرپرست شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: این بنیاد خیریه از سال ۱۳۸۶ در تهران توسط آقای دکتر شهرام فرجی تاسیس شد و ۱۴ شعبه فعال در کل کشور دارد.

وی، هدف اصلی بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان را «حمایت از کودکان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار» عنوان کرد و افزود: نوع حمایت بنیاد به شکل اهدای سبد کالای ماهانه و پرداخت هزینه های مستمری ماهانه است.

سرپرست شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان افزود: در کنار این دو هدف، خدمات درمانی نیز به خانواده ها ارائه می شود و شعبه قم مجهز به واحد درمانگاهی است که در آن خدمات دندانپزشکی، روان شناسی پزشکی به صورت رایگان ارائه می شود.

کریم پور افزود: تعدادی از پزشکان به صورت افتخاری با بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان همکاری دارند و برخی نیز با درصد پایین تری از مطب ها و درمانگاه ها به ارائه خدمت می پردازند.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر در سراسر کشور زیر پوشش خدمات بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان هستند، تصریح کرد: در استان قم نیز بیش از ۲۰۰ خانواده از خدمات بنیاد استفاده می کنند.

سرپرست شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان، یکی دیگر از اقدامات این نهاد خیریه را توانمندسازی زنان خانوار عنوان کرد و افزود: آموزش های لازم جهت تولید کارهای دستی اعم از قالیبافی، عروسک سازی و زیورآلات در حال انجام است تا از این طریق به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز اقدام شده باشد.

کریم پور همچنین به فعالیت های این نهاد خیریه در حوزه اهدای جهیزیه، آزادسازی زندانیان و حمایت از مناطق محروم اشاره کرد و افزود: در هنگام زلزله کرمانشاه، ۳۰ کامیون از کمک های مردمی به منطقه ارسال شد؛ همچنین محموله هایی نیز برای سیل‌زدگان لرستان، خوزستان و گلستان ارسال شد.

وی همچنین به رویکرد مدرسه سازی توسط بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان اشاره کرد و افزود: این بنیاد تاکنون توانسته دو مدرسه در شهرستان مراغه آذربایجان شرقی و شیراز احداث کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

سرپرست شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان افزود: همچنین یک مدرسه نیز در حال احداث است که شهریورماه در اصفهان به بهره برداری می رسد و بزرگ ترین مرکز آموزشی و درمانی اوتیسم در ایران است.

کریم پور در ادامه، یکی از بخش‌های مهم اقدامات این نهاد خیریه را حمایت از بیماران «ایکتیوز» عنوان کرد و افزود: تنها سازمان حمایت کننده از بیماران ایکتیوز که نوعی بیماری پوستی و ژنتیکی است، بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان است و این نهاد خیریه افتخار دارد از حدود ۱۲۰ خانواده ای که درگیر این بیماری هستند، حمایت کند.

وی، محل تأمین هزینه‌های بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان را از طریق هیئت میدره و کمک‌های مردمی عنوان کرد و افزود: در شهر قم ۳ هزار نفر حامی مردمی داریم که متناسب با وضعیت خود به بنیاد کمک مالی می کنند.

سرپرست شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تصریح کرد: این بنیاد خیریه دارای سه ایزو بین المللی از کشور کانادا است و به مدت دوسال نیز به عنوان برند برتر کشور در حوزه نیکوکاری برگزیده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار قم، به زودی کارگاه بزرگ قالیبافی ابریشم در قم راه اندازی می شود.

نوشته های مشابه
شهرداری تولیدکننده قطعات بتنی می‌شود
۳۸۸۰۰ شهروند قمی در سال گذشته عوارض نوسازی پرداخت کردند
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
«علیرضا قراگوزلو» چهره سال هنر انقلاب در قم شد
ضرورت فرهنگ‌سازی جداسازی زباله‌های خطرناک در قم
حل معضل آب‌گرفتگی در منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.