استاد دانشگاه لایپزیک آلمان:

بهبود ایمنی خودرو در کاهش تلفات تصادف ها نقش چشمگیری دارد/جریمه های رانندگی به محرومیت های اجتماعی تبدیل شود

شهر بیست/ استاد دانشگاه لایپزیک آلمان گفت: بهبود استانداردهای ایمنی خودرو، نقش چشمگیری در کاهش مرگ و میر در سوانح رانندگی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بهبود ایمنی خودرو در کاهش تلفات تصادف ها نقش چشمگیری دارد/جریمه های رانندگی به محرومیت های اجتماعی تبدیل شود
شناسه : 923 | انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از ایرنای قم، حمیدرضا خانکه در جلسه مجمع سلامت استان قم افزود: در حال حاضر خودروهای سواری در ایران دارای ایمنی مناسبی نبوده و در سال ۲۰۱۸ بیشترین مرگ و میر در تصادف های رانندگی در کشورمان را رقم زده اند.
وی ادامه داد: خودروهای سواری باید به گونه ای طراحی و تولید شوند که افراد در صورت بروز سوانح رانندگی بر اثر خطای انسانی، جان خود را از دست ندهند، پروژه ای که در کشورهای پیشرفته در اولویت قرار گرفته و با جدیت پیگیری می شود.
استاد دانشگاه لایپزیک آلمان با اشاره به هزینه های گزاف اقتصادی و اجتماعی سوانح رانندگی در ایران، بر ضرورت تلاش مضاعف برای کاهش تصادف ها تأکید کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته با وجود تعداد خودروی بسیار بیشتر، تعداد سوانح رانندگی به ویژه مرگ و میر ناشی از آنها به مراتب کمتر از ایران است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین مرگ و میر ناشی از تصادف های رانندگی در کشورمان در سنین ۱۵ تا ۴۵ سال است، آن را خسارت بسیار بزرگی دانست و افزود: با توجه به روند پیر شدن جامعه ایرانی و افزایش خطای انسانی در سنین بالای ۶۰ سال، در سال های آینده تعداد تصادف ها و هزینه های آن در ایران افزوده خواهد شد.
خانکه بر ضرورت توسعه آموزش ها و فرهنگ سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی درکشورمان تأکید کرد و گفت: قوانین راهنمایی و رانندگی در ایران باید بسیار تقویت شده و ضمن ایجاد سازمان راهبر در حوزه کاهش سوانح رانندگی، استانداردهای ساخت و نگهداری جاده ها نیز توسعه یابد.
وی اهمیت خدمات امدادی و مدیریت صحنه های تصادف های رانندگی را مورد توجه قرار داد و گفت: جریمه های رانندگی برای پیشگیری از تخلفات رانندگی باید کاملا بازدارنده باشد و از جریمه های نقدی به سمت محرومیت های اجتماعی حرکت کند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.