آیین خطبه خوانی به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد

شهر بیست/ آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به مناسبت سالروز میلاد با سعادت بانوی کرامت در شبستان امام خمینی حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آیین خطبه خوانی به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد
شناسه : 9145 | انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) روز پنجشنبه به مناسبت سالروز میلاد با سعادت بانوی کرامت با حضور جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در شبستان امام خمینی حرم کریمه اهلبیت(ع) برگزار شد.

در این آیین باشکوه آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، آیات سید احمد خاتمی، هادوی تهرانی، تولیت آستان قدس رضوی و تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام و همچنین بهرام سرمست استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر قم حضور داشتند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این آیین با اشاره به اهمیت دهه کرامت، اظهار داشت: اول تا یازدهم ذی القعده به عنوان نخستین ماه حرام برای تکریم امامت و ولایت و دختر نمونه آل الله به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، این ماه را ماه امام هشتم و فرزندان موسی بن جعفر(ع) و ایام شادمانی برای اهل بیت دانست و افزود: رسم شادی برای اهل بیت، احیای امر اهلبیت(ع)، ترویج معارف و زندگی به سبک اهل بیت است.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش معصومین شیعه واقعی کسی است که اهل بیت را یاری و برای آنها عزاداری و جشن و سرور بر پا کند، گفت: دهه کرامت برای این است که شیعیان خود را با اهل بیت تطبیق دهند.

وی با اشاره به جایگاه والای حضرت معصومه(س) در پیشگاه امامان معصوم تصریح کرد: این بانوی گرامی از سوی امام صادق، امام کاظم، امام رضا و حضرت جواد(ع) تکریم شده است، به همین علت روز تولد آن حضرت روز دختر نامیده شده تا دختران جامعه او را از نظری فکری و فرهنگی الگوی خود قرار دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه رسیدن حضرت معصومه(س) به این مقام بی جهت و بی دلیل نمی‌باشد، گفت: باید سیری در سیره آن بزرگوار صورت گیرد.

در این آیین باشکوه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه(س) به مدیحه سرایی پرداختند.

در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) شهر مقدس قم طی دیشب و امروز یکپارچه غرق در نور و سرور شده است و مجالس جشن و مولودی خوانی به مناسبت این روز خجسته و مبارک در اماکن مذهبی این شهر از جمله حرم کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان و بیوت مراجع، با حضور ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت برپاست.

حضرت فاطمه معصومه(س) در روز اول ذی القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

روزهای یکم تا یازدهم ذی القعده که بین سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا سالروز ولادت امام رضا(ع) قرار دارد به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.