طرح احیای «جهاد سازندگی» تقدیم رهبری شد/ طرح درختکاری حرم تا حرم از نجف تا کربلا اجرایی می‌شود

شهر بیست/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به خلأ نبود نهاد «جهاد سازندگی» در کشور، گفت: طرح احیای «جهاد سازندگی» آماده شده و به خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد تا در صورت اذن ایشان، مشروعیت بگیرد و در نهایت هرگونه مصلحت دانستند، عمل می‌کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح احیای «جهاد سازندگی» تقدیم رهبری شد/ طرح درختکاری حرم تا حرم از نجف تا کربلا اجرایی می‌شود
شناسه : 9110 | انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام والمسلمین تقوی در حاشیه گردهمایی مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در نشست خبری با اصحاب رسانه قم، در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهربیست» در رابطه با طرح احیای جهاد سازندگی، اظهار کرد: از زمانی که به امر رهبر معظم انقلاب به وزارتخانه جهاد کشاورزی آمدم، احساس کردم جای جهاد سازندگی خالی است.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی خودجوش در سراسر کشور پراکنده هستند، تصریح کرد: گروه های پزشکی، دانشجویی، مهندسی، خیرین و بنیادها و بعضی نهادهای انقلاب در زمان های مختلف گروه هایی را به مناطق محروم اعزام می کنند اما این حرکت ها به صورت پراکنده و خودجوش هست.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار گروه جهادی خودجوش در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: خلأ نبود جهاد سازندگی کاملا احساس می شود و بر همین اساس جهت ارتباط گروه های جهادی، دبیرخانه مجمع هماهنگی تشکل های جهادی تشکیل شده است.

تقوی افزود: ما قصد دخالت در فعالیت گروه های جهادی نداریم و قصد داریم گروه ها را به یکدیگر معرفی کرده تا هم‌افزایی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از زمانی که بحث احیای جهاد سازندگی مطرح شد، از نیروهای جهادی سابق و همه کسانی که هسته مرکزی جهاد سازندگی ابتدای انقلاب بودند، دعوت کردیم و از چنین کاری استقبال کردند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در خصوص چگونگی احیای جهاد سازندگی، گفت: بعضی گفتند این نهاد در قالب معاونت روستایی و محرومیت زدایی در وزرات جهاد کشاورزی ایجاد شود، بعضی پیشنهاد دادند در قالب دفتر محرومیت‌های ریاست جمهوری تأسیس شود، بعضی دیگر معتقد بودند به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی و عمومی از طریق مصوبه مجلس ایجاد شود تا از بودجه دولتی هم برخوردار باشد.

تقوی تصریح کرد: ما پرهیز داریم از اینکه بخواهیم یک وزارتخانه دیگری ایجاد کنیم و بر سنگینی بار دولت بیافزاییم.

وی افزود: بعضی دیگر معتقد بودند با دولت و مجلس کار نداشته باشیم و یک نهاد انقلابی به عنوان جهاد سازندگی ایجاد شود؛ نظر دیگری نیز این بود که زیر نظر دفتر رهبری شکل بگیرد اما دفتر از اینکه مجری کاری باشد، پرهیز دارد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: طرح آماده شده به خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده تا اصل آن در صورت اذن ایشان، مشروعیت بگیرد و در نهایت هرگونه مصلحت دانستند، عمل می کنیم.

تقوی با بیان اینکه ما خلأ نهادی مثل جهاد سازندگی را کاملا احساس می کنیم، گفت: نقاط محروم و محرومیت ها همچنان باقیست و به چنین نهاد و نیروهایی نیازمندیم که با نگاه خالصانه و عاشقانه محرومیت زدایی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح درخت‌کاری حرم تا حرم توسط سازمان جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: این طرح از نجف تا کربلا و در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین با اعتباری بالغ‌ بر ۳ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی و کارمندان سازمان اجرا می‌شود.

وی از استقبال خیران از کشورهای اروپایی، کانادا، پاکستان و ایران برای ساخت بوستان نیز خبر داد و تصریح کرد: مساحتی برابر ۸۰ کیلومتر توسط وزارت جهاد کشاورزی درخت‌کاری شده و تا قبل از اربعین امسال حدود ۲ کیلومتر آن اجرا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گونه‌های درختی انتخاب‌شده را زیتون و نخل اعلام کرد و ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی تنها مجری این طرح بوده و تمام اعتبارات آن از بخش خصوصی و کمک خیرین تأمین می‌شود و برای بوستان‌سازی اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی افزایش ۳۰درصدی پرداخت زکات در کشور را نتیجه کار فرهنگی در وزارت جهاد کشاورزی دانست و اظهار داشت: زکات جمع‌آوری‌‌شده در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان بوده و برای امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی‌ شده است.

تقوی ادامه داد: در سه ماه سال جاری ۳۰ درصد افزایش نسبت به پارسال ثبت شده و طبق پیش‌بینی‌ها تا ۸۰۰ میلیارد تومان قابل‌ افزایش است و نکته قابل‌ توجه در مورد زکات هزینه آن در همان منطقه جمع‌آوری‌‌شده است که بیش از ۶۰ درصد آن به فقرا داده‌ شده و مابقی صرف طرح‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی می‌شود.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • علي اصغر كريمي

    تاریخ : 19 - آبان - 1398

    ان شاءالله که جهاد سازندگی به معنی تلاش مقدس برای آباد نمودن دنیا وآخرت مردم دوباره تجدید حیات یابد.


    پاسخ