استاندار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه:

مدیران از پاسخگویی به خبرنگاران فرار نکنند/ دلیلی ندارد مدیری به لحاظ برخورد سلیقه‌ای حذف شود

شهر بیست/ استاندار قم، یکی از معیارهای ارزیابی مدیران را پاسخگویی به خبرنگاران عنوان کرد و افزود: نباید این گونه باشد که خبرنگاری بخواهد یک موضوعی را مطالبه کند و مدیری بخواهد فرار کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیران از پاسخگویی به خبرنگاران فرار نکنند/ دلیلی ندارد مدیری به لحاظ برخورد سلیقه‌ای حذف شود
شناسه : 9075 | انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بهرام سرمست امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن امام جواد(ع) در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بنا به درخواست اصحاب رسانه، پیگیری می شود که معاونین بنده به تناسب حوزه تخصصی خود در  جلسات تخصصی پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران باشند.

وی تصریح کرد: بنده به صورت فصلی در خدمت خبرنگاران خواهم بود و برای معاونین هم ترتیبی اتخاذ شود که به طور ماهانه با اصحاب رسانه نشست داشته باشند و عملکرد بخش های خود را پاسخگو باشند.

استاندار قم افزود: در مورد بحث ملاقات عمومی ادارات، بنده به جد دنبال این موضوع هستم و اصحاب رسانه باید این موضوع را از طریق روابط عمومی ادارات و شخص مدیران پیگیری کنند.

سرمست تصریح کرد: بنده در زمانی که یک فرماندار با خبرنگار بد برخورد کرده بود، حق به خبرنگار دادم و اولویت قائل شدم؛ این نیست که خبرنگاری بخواهد یک موضوعی را مطالبه کند و مدیری بخواهد فرار کند.

وی، یکی از معیارهای ارزیابی مدیران را پاسخگویی به خبرنگاران عنوان کرد و افزود: اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی، چشم و گوش بینای مدیریت استان در رابطه با شناسایی مشکلات، ارائه پیشنهاد و راهکارها و انتقادات هستند.

استاندار قم افزود: البته تخریب و سیاه نمایی و توهین از جمله خطوط قرمز کار رسانه ای و حرفه ای هست و همه ما نیز به لحاظ اعتقادی داریم نباید اخلاق حرفه ای را زیر پای بگذاریم.

وی از خبرنگاران درخواست کرد در صورتی که هر مدیری پاسخگو نبود، علاوه بر روابط عمومی استانداری به اطلاع «مدیر عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری» برسانند و آنها نیز موظف به ارائه گزارش به شخص استاندار هستند.

استاندار قم همچنین در رابطه با تعیین ساعت ملاقات عمومی مدیران، گفت: مدیران ملزم هستند که ملاقات های عمومی را بدون تعیین وقت قبلی در ساعات اولیه روز برگزار کنند؛ مدیران نباید ملاقات های عمومی را برای ساعت ۱۱ تا ۱۳ روز پنجشنبه بگذارند که برای ارواح مؤمنین است و کسی آن زمان سراغ ادارات نمی رود.

*دوره طلایی همکاری استانداری و شهرداری

سرمست همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، از میزان همکاری و تعامل و هماهنگی استانداری و شهرداری در قم به عنوان یک دوره طلایی یاد کرد و افزود: آقای شهردار تمام پروژه ها را در شورای معاونین ارائه می دهند و در برنامه ریزی و سیاست گذاری شهر، همراه و هماهنگ هستند.

وی افزود: بنده نیز از هر اقدام عمرانی و پیشرفتی که در پروژه های عمران شهری بخواهد صورت بگیرد، پشتیبانی و اعلام حمایت می کنم.

استاندار قم تصریح کرد: به تمام معاونت های استانداری تاکید کردم علاوه بر برنامه های عادی و روزمره باید برنامه های تحول آفرین نیز به عنوان یادگار ماندگار از این دوره مدیریتی اجرایی کنند.

*دلیلی ندارد مدیری به لحاظ برخورد سلیقه‌ای حذف شود

سرمست همچنین با تأکید بر اینکه در بحث انتصابات به جزئیات وارد نمی شوم، اظهار کرد: به تیم کاری و کار گروهی اعتقاد دارم و به نتیجه کار باید بیاندیشیم.

وی افزود: اگر کسی مخالف دولت باشد و اعتقادی به برنامه های دولت نداشته باشد، بر اساس اخلاق و شرع و عرف باید تلکیفش را با خودش مشخص کند چرا که وقتی به برنامه ای اعتقاد ندارد، نمی تواند در تیم مدیریت استان و دولت باشد اما کسی که واقعا کارآمدی و برنامه دارد و می تواند در خدمت توسعه استان باشد، دلیلی ندارد به لحاظ برخوردهای سلیقه ای از سیستم حذف شود.

استاندار قم با بیان اینکه تاکنون برآیند تغییرات مدیران مثبت بوده است، تصریح کرد: از این به بعد تا پایان دولت و دوره خدمتی خود، هر لحظه تشخیص دهم یک مدیری نمی تواند کارویژه مورد انتظار را به درستی انجام دهد، حتی اگر در دقیقه نود مدیریت دولت دوازدهم باشد، تعویض خواهد شد.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.