آمار طلاق در قم محرمانه نیست/ کاهش ۲۷درصدی تجمعات غیرقانونی در قم

شهر بیست/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در خصوص انتقاد خبرنگاران از اداره‌کل ثبت احوال قم برای عدم ارائه آمار طلاق به اصحاب رسانه، گفت: به تمام مدیران کلی که در مجموعه کاری این معاونت هستند اعلام می‌کنیم آمار محرمانه نداریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمار طلاق در قم محرمانه نیست/ کاهش ۲۷درصدی تجمعات غیرقانونی در قم
شناسه : 9072 | انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید محمدرضا هاشمی امروز در نشست خبری استاندار قم با اصحاب رسانه که در سالن امام جواد(ع) در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از جلسات این معاونت اجازه پوشش خبری ندارد و نسبت به بعضی از حوزه‌ها معذوریت هایی داریم.

وی، دو وظیفه مهم وزارت کشور را «برقراری امنیت» و «برگزاری انتخابات» عنوان کرد و افزود: تصریح کرد: در بحث امنیت استان رتبه پنجم را داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: ستاد انتخابات استان فعالیت خود را با ابلاغ رسمی وزارت کشور در شش کمیته «اطلاع رسانی و تبلیغات»، «امنیتی و انتظامی»، «امور حقوقی»، «پشتیبانی»، «فناوری اطلاعات» و «حراست و استعلامات» آغاز کرده و تاکنون سه جلسه رسمی نیز برگزار شده است.

هاشمی، یکی دیگر از وظایف وزارت کشور را در حوزه مسائل اجتماعی عنوان کرد و افزود: با توجه به زائرپذیری و حاشیه نشینی، توجه ویژه ای به مسائل اجتماعی قم باید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته، بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار در حوزه های مقابله با آسیب اجتماعی به قم تخصیص یافت.   

معاون استاندار قم افزود: ما بیش از ۲۰۰ هزار نفر اتباع مجاز و غیرمجاز در قم داریم و ساماندهی امور اتباع یکی از وظایف مهم این معاونت است.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته بی حاشیه ترین مراسمات دانشجویی در دانشگاه های قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۷، هر سخنرانی که توسط هیئت نظارت دانشگاه ها دعوت شد، ما نیز احترام گذاشتیم و بدون کوچکترین حاشیه ای، سخنرانی ها برگزار شد.

وی افزود: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، بیش از ۲۷درصد تجمعات غیرقانونی در قم کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در خصوص بحث معتادین متجاهر، اظهار کرد: متولی جمع آوری با نیروی انتظامی و نگهداری با بهزیستی هست؛ ۹کمپ خصوصی و دو مرکز نگهداری دولتی اجباری و ۸۰ مرکز درمان سرپایی را داریم.

هاشمی افزود: در ایام نوروز، ۷۴۷ معتاد متجاهر را به مدت سه ماه در کمپ نگه داری کردیم و کمتر از هزار نفر معتاد متجاهر داریم.

وی همچنین در خصوص انتقاد خبرنگاران از اداره کل ثبت احوال برای عدم ارائه آمار طلاق به اصحاب رسانه، گفت: به تمامی مدیران کلی که در مجموعه کاری معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هستند اعلام می کنیم آمار محرمانه نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه ارائه آمار طلاق را پیگیری خواهم کرد تا در اختیار اصحاب رسانه قرار دهند، گفت: آماری که مورد تأیید ماست، آمار ثبت احوال و ثبت اسناد است؛ آمار باید شفاف و واقعی باشد اما اینکه عده ای با آمار غیرواقعی باعث نگرانی خانواده ها شوند، قبول نداریم.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.