قم پایلوت تحقق «شهر سبز»

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از انتخاب قم به عنوان پایلوت شهر سبز خبر داد و گفت: مردم و مسئولان برای دستیابی به شهر سبز و محیط زیست پاک و سالم باید عزم و اراده جدی و اعتقادی راسخ داشته باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم پایلوت تحقق «شهر سبز»
شناسه : 9031 | انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در نشست بررسی راهکارهای توسعه ساختمان های سبز در قم گفت: کلانشهر قم با توجه به جایگاه علمی، سیاسی و معنوی به عنوان پایلوت «شهر سبز» مطرح شده است و همه باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

وی بر ضرورت سیاستگزاری واحد در حوزه محیط زیست در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: برای دستیابی به شاخص ها و مؤلفه های شهر سبز و برخورداری از محیط زیست پاک و سالم، همه مردم و مسؤولان باید عزم و اراده جدی و اعتقادی راسخ داشته باشند، زیرا بدون دغدغه جدی نسبت به محیط زیست این مسأله تحقق نمی پذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه باید با برنامه ریزی درست و جامع، تخصیص اعتبارات لازم و هماهنگی و مشارکت همگانی در راستای بهبود وضعیت محیط زیست گام برداریم، خاطرنشان کرد: باید طرح و برنامه مشخص برای توسعه ساختمان های سبز در قم تدوین و ارائه شود.

وی در پایان لزوم اخذ مجوز از کارگروه آمایش استان قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: دستگاههای اجرایی باید هرکدام نحوه همراهی و همکاری خود در جهت تحقق شهر سبز به ویژه توسعه ساختمان های سبز در قم را کاملا مشخص کرده تا بتوانیم اقدامات بعدی را به خوبی انجام دهیم. 

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.