تجهیز پل‌های عابر پیاده به آسانسور در دستورکار شهرداری است

شهر بیست/ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، تجهیز پل‌های عابر پیاده به آسانسور را از جمله موضوعات در دستور کار شهرداری دانست و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، چهار پل عابر پیاده که به دلیل تصادفات دارای بالاترین اولویت هستند، تا پایان سال مکانیزه خواهند شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تجهیز پل‌های عابر پیاده به آسانسور در دستورکار شهرداری است
شناسه : 9008 | انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عباس ذاکریان ظهر امروز در نشست فصلی شهردار قم با اصحاب رسانه که در سالن رضوان شهرداری برگزار شد، هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس را بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: کل ناوگان اتوبوسرانی با حفظ مالکیت شهرداری برای بهره برداری به بخش خصوصی برون سپاری می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه تعمیر اساسی ۱۰۷ دستگاه اتوبوس قم در دستور کار است، گفت: ۱۷۷ دستگاه اتوبوس جدید در حال تحویل به قم و افزوده شدن به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر است.

ذاکریان با بیان اینکه مکانیزه شدن ۱۰ پل عابر پیاده به پله برقی در سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت، گفت: با وجود پنج بار مناقصه برای اجرایی شدن این طرح‌ها، به دلیل نوسانات اقتصادی هیچ شرکتی حاضر به شرکت در این مناقصه‌ها نشد و این موجب شد تا با وجود تأمین اعتبار لازم برای مکانیزه کردن این طرح‌ها، این موضوع در سال ۹۷ اجرایی نشود.

وی، تجهیز پل‌های عابر پیاده به آسانسور را از جمله موضوعات در دستور کار شهرداری دانست و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، چهار پل عابر پیاده که به دلیل تصادفات دارای بالاترین اولویت هستند، تا پایان سال مکانیزه خواهند شد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های شهرداری بازنگری در طرح جامع حمل و نقل قم است، گفت: مطالعات این طرح تا ۳ ماه آینده نهایی می‌شود که به طور قطع با اجرایی شدن این طرح شاهد افزایش ایمنی و آرام سازی تردد در سطح شهر خواهیم بود.

ذاکریان فرهنگ سازی در حوزه ترافیکی را ضروری دانست و اظهار داشت: ارتقای فرهنگ ترافیکی، استانداردسازی معابر، اصلاح هندسی معابر و همچنین نصب دوربین‌های ثبت تخلف از جمله اقدام‌هایی است که در راستای ارتقای ایمنی در قم برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: استفاده از سامانه‌های ترافیکی راهکاری مناسب برای آرام سازی ترافیکی در سطح شهر است که به دلیل اینکه عمده تجهیزات این سامانه‌ها نظارتی نیازمند تخصیص ارز هستند، برای فعال سازی آنها مشکلاتی وجود داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به آمار بالای تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در بلوار آیت الله بروجردی قم، گفت: در روزهای گذشته ۱۸ دوربین ثبت تخلف در بلوار آیت الله بروجردی در ۶ نقطه نصب شده است که با نصب این دوربین‌ها شاهد بهبود چشمگیر وضعیت ترافیکی و کاهش تصادفات در این بلوار هستیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.