فاز اول مترو قم ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهر بیست/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: فاز اول خط یک مترو قم ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شش ایستگاه این خط در حال تکمیل است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فاز اول مترو قم ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
شناسه : 9006 | انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علیرضا قاری قرآن ظهر امروز در نشست فصلی شهردار قم با اصحاب رسانه که در سالن جلسات رضوان شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه نوسانات اقتصادی فعال سازی خط یک مترو قم را با چالش مواجه کرده است، افزود: با توجه به افزایش هزینه تکمیل این طرح بر پیمانکار به دلیل رشد چند برابری قیمت‌ها، امیدواریم با اصلاح قرارداد زمینه برای تسریع در راه اندازی این طرح فراهم شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه تأمین تجهیزات مترو به دلیل تحریم با مشکلات جدی مواجه شده است، ادامه داد: تولید واگن‌های داخلی در شرایط تحریم، به یک اولویت در کشور تبدیل شده است و در صورتی که سهم تولید واگن داخلی افزایش یابد، امکان تأمین بخشی از نیاز مترو وجود خواهد داشت.

قاری قرآن تاکید کرد: با توجه به شرایط ناپایدار اقتصادی کشور، امکان تعیین زمان برای بهره برداری از خط یک مترو قم ممکن نیست ولی تمام مجموعه مدیریتی قم در تلاش است تا مشکلات پیش پای این طرح برطرف شود و فاز اول آن به زودی به بهره برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت منوریل قم، گفت: به طور قطع راه بازگشتی جز تکمیل منوریل وجود ندارد و آخرین تصمیم در مورد این طرح اتفاق نظر تمام مسئولان استان برای راه اندازی ۴.۷ کیلومتر از منوریل است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به برخی مشکلات حقوقی منوریل، ادامه داد: تغییرات اساسی در قرارداد این طرح به عنوان طرح مهر ماندگار نیازمند پیگیری‌های حقوقی و قانونی است.

قاری قرآن ادامه داد: مشکلات حقوقی این طرح در قالب سندی در شهرداری تدوین و به سازمان‌های نظارتی ارسال شده است که نیازمند ورود و تصمیم گیری دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه هستیم تا با گره گشایی از مشکلات حقوقی این طرح، امکان تکمیل و تحویل آن به قم توسط پیمانکار فراهم شود.

وی در ادامه، گفت: مذاکره برای اجرای خط قطار سریع السیر به سمت جمکران و جمع آوری خط آهن مترو که از جمکران تا مرکز شهر در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: برنامه ریزی برای جمع آوری خط‌های راه آهن متروکه درون شهری قم و تبدیل آنها به فضای سبز از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شهرداری است که نهایی شدن آن نیازمند تصمیم گیری توسط وزارت راه و شهرسازی است.

قاری قرآن همچنین با بیان اینکه نهضت آسفالت معابر از سال ۹۵ در شهر قم آغاز شده است، گفت: زیرسازی و آسفالت معابر فرعی به ویژه مناطق حاشیه‌ای قم از جمله اولویت‌های شهرداری برای آسفالت و بهبود معابر شهری است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.