برنامه‌های دهه کرامت در ۲۰ مرکز بین‌المللی برگزار می‌شود/ اجرای سه طرح تولیدی در دهه کرامت

شهر بیست/ معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از آغاز برنامه‌های دهه کرامت در حرم کریمه اهلبیت(ع) با آیین تعویض پرچم مطهر در صحن امام رضا(ع) خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید نام‌گذاری شده است، سه پروژه تولیدی در دستور کار آستان قرار گرفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برنامه‌های دهه کرامت در ۲۰ مرکز بین‌المللی برگزار می‌شود/ اجرای سه طرح تولیدی در دهه کرامت
شناسه : 8997 | انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، هادی محمودنژاد ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان پژوهشکده حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌های آستان مقدس به مناسبت دهه کرامت از چهارشنبه ۱۲ تیرماه با آیین تعویض پرچم مطهر در صحن امام رضا(ع) آغاز می‌شود، اظهار کرد: در طول این دهه در ۱۲۰ نقطه در استان قم، ۳۰ استان کشور و ۲۰ مرکز بین‌المللی در کشورهای مختلف از جمله هند، آمریکا، برزیل و استرالیا اجرای برنامه‌های مختلف دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها آیین معنوی خطبه‌خوانی با حضور مهمانی از استان قم، مسئولان، خادمان و تولیت‌های اعتاب مقدس برگزار می‌شود که در این آیین آغاز جشن‌های دهه کرامت، افتتاح کاروان سفیران کریمه و جشنواره مردمی کرامت را خواهیم داشت.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از برگزاری اجتماع مردمی هیئت‌های مذهبی و حرکت از مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام به سمت حرم مطهر در شب میلاد یاد کرد و گفت: نخستین کنگره ملی شعر فاطمی با حضور شاعران برجسته ملی در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) با موضوع شخصیت حضرت بانوی کرامت برگزار می‌شود که تجلیل از شاعران پیشکسوت، بانوان شاعر و شاعران جوان شعر آیینی در این برنامه دیده شده است.

وی از اعزام ۳۰ کاروان سفیران کریمه به نقاط مختلف کشور یاد کرد و گفت: در استان قم نیز ۱۲۰ کاروان به نقاط مختلف و همچنین ۱۱ کاروان نیز در خارج از کشور فعالیت‌های خود را دنبال خواهند کرد.

محمودنژاد یادآور شد: جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در نقاط مختلف استان و کشور و همچنین در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید نام‌گذاری شده است سه موضوع تولیدی در دستور کار آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها قرار گرفته که یکی از آن‌ها طراحی گلخانه‌ای به مساحت ۵۰ هکتار است که فاز نخست آن در ۱۵ هکتار در ایام دهه کرامت، شروع به کار خواهد کرد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: همچنین فاز دو ماهیان خاویاری در منطقه علی‌آباد استان قم با ظرفیت مشخصی به تولید گوشت ماهی و خاویار خواهد پرداخت که افتتاح این پروژه در روزهای نخست دهه کرامت انجام خواهد شد و مقدمات فاز سوم این پروژه نیز با هدف رونق تولید و کمک به تولید کشور نیز دنبال شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نخستین روز از دهه کرامت به‌عنوان روز ملی عفاف و حجاب با عنوان بانوان فاطمی دنبال می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف آستان، استان و کشور برنامه‌های تاثیرگذاری را دنبال کنیم.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.