فرمانده انتظامی قم:

رشد ۳۰۰درصدی جرائم سایبری در قم/ افزایش۴۱درصدی کشف مواد مخدر

فرمانده انتظامی قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، جرائم سایبری ۳۰۰ درصد و جرائم اقتصادی در فضای مجازی ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رشد ۳۰۰درصدی جرائم سایبری در قم/ افزایش۴۱درصدی کشف مواد مخدر
شناسه : 8973 | انتشار : ۰۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سردار عبدالرضا آقاخانی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، بیش از سه تن انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۱ درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: در این مدت ۹ باند تهیه و توزیع انواع مواد مخدر در قم منهدم شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال، ۱۴۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر از خرده فروشان در سطح استان قم کشف شده است گفت: دستگیری توزیع کنندگان خرد در محله‌های قم هفت درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با همکاری و تعامل خوب فرماندهی انتظامی قم با دستگاه قضائی و مجموعه اصحاب رسانه، در سال جاری در حال رسیدن به نقطه مطلوب مباحث امنیتی و اجتماعی هستیم که از ۱۵ جرم خاص و مهم، ۱۱ مورد با کاهش مواجه شده است.

آقاخانی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال، جرائم سایبری ۳۰۰ درصد افزایش یافته، جرائم اقتصادی در فضای مجازی ۶۰۰ درصد افزایش داشته، ۶ قتل در سطح استان رخ داده که قاتلان شناسایی و دستگیر شدند، پرونده‌های سرقت به عنف ۹۶ درصد کاهش یافته، مجموع سرقت‌ها ۹ درصد کاهش داشته، سرقت تحت پوشش عناوین مختلف ۵۷ درصد کاهش، خودکشی ۲۱ درصد کاهش، شرارت هشت درصد کاهش و نزاع‌های دسته جمعی و فردی ۴۴ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: کشفیات کل سرقت‌ها (مهم و خرد) ۵۵ درصد افزایش یافته، در جرائم امنیتی و خشن با کف هشت درصد و سقف صد درصد مواجه هستیم، کلاهبرداری ۲۵ درصد کاهش، خیانت در امانت ۱۹ درصد کاهش و در جرایم اخلاقی نیز با کاهش مواجه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی قم بیان داشت: در سه ماهه نخست امسال، تصادف‌های درون شهری منجر به فوت ۱۱ درصد افزایش، و تصادف‌های خسارتی و جرحی یک درصد کاهش یافته است.

آقاخانی با بیان اینکه ۴۲ میلیون دستگاه خودرو در این مدت از محورهای مواصلاتی استان آمد و شد داشته‌اند گفت: در سه ماهه نخست امسال، ۴۳ تن در جاده‌های قم براثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۶ تن بوده است.

*جان باختن ۲۴ تن بر اثر تصادف در محورهای مواصلاتی قم 

وی با اشاره به اینکه ۲۴ تن در خردادماه امسال بر اثر تصادف در محورهای مواصلاتی استان جان باخته‌اند، افزود: واژگونی خودرو بر اثر خستگی و خواب آلودگی راننده، بیشترین علت تصادف‌ها در قم است.

فرمانده انتظامی قم همچنین با بیان اینکه کشف حجاب در این استان نداریم و بیشتر موارد در سطح جاده‌های استان شناسایی شده است، گفت: طرح ناظر یک که برای مقابله با کشف حجاب در خودروها درحال اجراست همچنان ادامه دارد.

آقاخانی اضافه کرد: در این طرح و در مرحله اول و در صوت مشاهده کشف حجاب در خودرو، ابتدا پیامکی به مالک خودرو ارسال می‌شود که ظرف ۷۲ ساعت باید جهت رسیدگی به پلیس مراجعه کند که در این مرحله، از نامبرده تعهد اخذ می‌شود، اگر کشف حجاب برای بار دوم تکرار شد از مالک تعهد اخذ و خودرو توقیف می‌شود و درصورت تکرار برای بار سوم، پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

وی همچنین به مزاحمت‌های انجام شده توسط رانندگان خودروهای مدل بالا در برخی از خیابان‌های قم اشاره کرد و گفت: این افراد با حرکت‌های نامتعارف، ایجاد آلودگی صوتی و بعضاً عربده کشی در خودرو باعث مزاحمت برای همشهریان شده‌اند و در هر هفته، طرحی برای شناسایی و برخورد با این رانندگان اجرا می‌شود و این طرح با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی قم در پایان به شهروندان هشدار داد با توجه به افزایش جرائم اقتصادی در فضای مجازی، مراقب پیامک‌های ارسالی از سوی برخی از افراد باشند، در خصوص کسانی که وعده‌های بی اساس مالی می‌دهند و کسانی که اطلاعات فردی را می‌خواهند هوشیار باشند و در هنگام معاملات حتماً به مراکز رسمی ثبت اسناد مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.