برگزاری مسابقه دوستانه فوتسال بین هنرمندان کشور و پیشکسوتان قم

شهر بیست/ مدیر مؤسسه دارالاکرام شعبه قم، از برگزاری مسابقه دوستانه فوتسال بین تیم‌های هنرمندان کشور و منتخب قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری مسابقه دوستانه فوتسال بین هنرمندان کشور و پیشکسوتان قم
شناسه : 8954 | انتشار : ۰۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، منوچهر دهشیری با بیان اینکه به همت مؤسسه دارالاکرام شعبه قم و هم‌یاری مؤسسه فرهنگی‌ورزشی رسانه‌گستر کریمه(س) و به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت، مسابقه دوستانه فوتسال بین تیم هنرمندان و منتخب پیشکسوتان قم برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقه روز سه‌شنبه، ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۸ در ورزشگاه ۲۰۰۰ نفری شهید حیدریان قم برگزار می‌شود. 

وی افزود: این مسابقه خیریه با هدف جذب کمک‌های خیرین در جهت پیش‌برد فعالیت‌های موسسه خیریه دارالاکرام برگزار می‌شود و علاوه بر مسابقه فوتبال با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و نیز برگزاری مراسم گل‌ریزان همراه خواهد بود. این مسابقه به صورت مستقیم از شبکه استانی قم پخش می‌شود و حضور در ورزشگاه برای عموم مردم آزاد و رایگان است.

مدیر شعبه قم موسسه دارالاکرام در تشریح فعالیت‌های این موسسه افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، نهادینه شدن فرهنگ شیعه و روش و منش پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در میان مردم ایران، به حمدالله، موسسات خیریه بسیاری در کشور مشغول به فعالیت هستند و هریک باری از دوش محرومان جامعه برداشته‌اند. البته برخی از این موسسات صرفا فعالیتی موازی دارند و نیاز مشخصی را هدف قرار نداده‌اند که این می‌تواند در روند کمک‌رسانی خلل وارد کند. لذا موسسسه دارالاکرام با مطالعه دقیق و نیازسنجی اجتماعی، کمک به توسعه علم و دانش، ارتقا و کمال فرهنگی، قشر محروم را هدف قرار داده است.

وی افزود: به همین منظور دارالاکرام یک موسسه خیریه غیردولتی و غیر انتفاعی است که با اهدافی مانند ارائه بورسیه تحصیلی به کودکان فاقد سرپرست موثر و هدایت آنان در مسیرهای شغلی و کارآفرینی و نیز ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قبال این قشر از جامعه، در سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده است و امروز با گذشت نزدیک به دو دهه از فعالیت خود، دارای ۱۳ شعبه در سراسر کشور بوده که ستاد مرکزی آن در شهر تهران است و در پرتو مدد خداوند متعال و هم‌یاری خیرین تا به امروز دستاوردهای بسیاری در سراسر کشور داشته است.

دهشیری با تاکید بر این‌که نخبه‌پروری و گسترش مهارت‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی در میان استعداد‌های برتر مددجویان از برنامه‌های کارکردی این موسسه است، افزود: در تمامی شعب موسسه دارالاکرام خدماتی مانند اعطای بورسیه و پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموز مددجو از دوره ابتدایی تا تحصیلات عالی براساس ارزشیابی تحصیلی، برگزاری دوره‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، مشاوره و روانشناسی، کمک به ارتقاء کیفیت تحصیل و بررسی و رفع نیازهای بهداشتی و درمانی دانش‌آموز و خانواده وی ارائه می‌شود و در همین مسیر، برای مددجویان پرونده‌های روانشناسی بالینی، تربیتی و آموزشی تشکیل می شود که بر اساس آن و نیز با نظارت مددکاران متخصص خدمات مددکاری اجتماعی ارائه می‌شود.

مدیر موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) شعبه قم با اشاره به این‌که حفظ کرامت انسانی، عدم ورود به عرصه فعالیت‌های اقتصادی و روش و مشی غیر سیاسی از ارزش‌های حاکم بر این موسسه است، افزود: تمامی فعالیت‌های موسسه دارای شفافیت است و از طریق مراجع قانونی متخصص کنترل می‌شود. خیرین در سراسر کشور برای کمک به اهداف موسسه، می‌توانند به شعب فیزیکی این موسسه که آدرس هر یک از آن‌ها در سایت موسسه به نشانی www.Darolekram.com  موجود است مراجعه کرده و در مناطقی که دسترسی به شعب فیزیکی وجود ندارد، می‌توانند از سامانه آن‌لاین به‌مهربانی استفاده کنند.

دهشیری در ادامه به فعالیت و دستاوردهای شعبه قم اشاره کرده و گفت: موسسه دارالکرام شعبه قم، تا به امروز اقدام به شناسایی و پذیرش ۳۵۴ کودک فاقد سرپرست موثر نموده که برای تمامی آنان بورسیه تحصیلی مقرر شده است که علاوه بر این، با یاری خیرین تمامی آنان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته‌اند. تمام این مددجویان در طول سال از خدمات فرهنگی و رفاهی این موسسه برخوردار می‌شوند که برگزاری کلاس‌های آموزشی و هنری، کارگاه‌های پرورش خلاقیت، کلاس‌های آموزش و گسترش مهارت در راستای ایجاد اشتغال و نیز رصد و بررسی سلامت اجتماعی، روحی-روانی و بهداشتی دانش‌آموزان از این جمله است.

وی افزود: شعبه قم در راستای یکی از بزرگ‌ترین اهداف موسسه دارالاکرام که همان تلاش در ساختن اجتماعی بهتر برای ایران اسلامی است، خانواده‌های دانش‌آموزان تحت پوشش و بستر اجتماعی رشد و نمو آنان را به صورت مستمر بررسی کرده و در مواقع لزوم با برگزاری کلاس یا جلسات مشاوره در راستای رفع کاستی‌های موجود، اقدام می‌کند. این شعبه با جذب متخصصین نیکوکاری در رشته‌های پزشکی، تعلیم و تربیت، جامعه‌شناسی، حقوق و دیگر تخصص‌های لازم، به ارائه خدمت به دانش‌آموزان و خانواده ایشان می‌پردازد.

دهشیری تاکید کرد: تمامی دستاوردهای و موفقیت‌های موسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) و شعبه قم در ظل عنایات خاص خداوندی و نظر ویژه اهل‌بیت(ع) و صد البته، یاری، مدد و کرامت، خیرین هم‌یار است که به شکل‌های گوناگون پشتیبانی مالی، کمک‌های روحی و معنوی و یا با حضور فیزیکی، به ارائه کمک به موسسه و دانش‌آموزان نیازمند می‌پردازند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط موجود اقتصادی، این کمک‌ها، روز به روز و بیش از پیش افزایش یابد که بتوان خانواده‌های چشم انتظار بسیاری که در نوبت پذیرش هستند، نیز از امتیازات موسسه بهره‌مند نمود.   

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.