کیومرث پوراحمد در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

انگار در هر استان و شهری یک حکومت داریم/ فیلمسازان جوان باید پوست کرگدن داشته باشند/ مافیای سینمای ایران کمدی‌های شاخ‌پشمی می‌سازد

شهر بیست/ کارگردان مطرح سینمای ایران گفت: یک عده تهیه کننده در سینمای ایران بودند که اینها پخش کننده و حالا صاحب سینما هم شدند؛ آنها در اصل تصمیم می‌گیرند کی فیلم بسازد و چی بسازد و کی بازی کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انگار در هر استان و شهری یک حکومت داریم/ فیلمسازان جوان باید پوست کرگدن داشته باشند/ مافیای سینمای ایران کمدی‌های شاخ‌پشمی می‌سازد
شناسه : 8935 | انتشار : ۰۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴   پرینت

کیومرث پوراحمد کارگردان مطرح سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، اظهار کرد: امروز شرایط خاصی داریم، شرایط اقتصادی مملکت یک طرف و وضعیت سینما و تولید و پخش و توزیع و این ماجراها هم یک طرف.

وی تصریح کرد: وزارت ارشاد یک پروانه برای ساخت و یک پروانه برای نمایش می‌دهد در حالی که انگار این پروانه نمایش برای همه جای ایران نیست، گویا در تهران یک حکومت داریم و انگار در هر استان و هر شهری هم یک حکومت داریم، اینها معضلات بزرگی هست.

این فیلمساز سینمای ایران با بیان اینکه امروز در کشور گرانی هست و مردم کمتر سینما می روند، گفت: خود من با این همه تجربه و سابقه موندم و نمی‌توانم کار کنم.

پوراحمد افزود: دهه شصت و هفتاد کارگردان سالاری بود و سالی یک فیلم می ساختیم اما الان آنقدر شرایط بد و سخت شده که معلوم نیست فیلم بعدی ما چند سال دیگر باشد.

کارگردان «قصه‌های مجید» تصریح کرد: البته در عین حال جوان‌هایی هم مثل آقای سعید روستایی و رضا درمیشیان می‌آیند و کار می‌کنند و موفق هم هستند.

کارگردان فیلم «اتوبوس شب» در رابطه با اینکه چه توصیه‌ای به علاقه‌مندان و فیلمسازان جوان برای فیلمساز شدن می کنید، گفت: هرکسی باید تلاش خودش را بکند و راه خودش را پیدا کند و من به جز سماجت و پشتکار و پوست کرگدن داشتن توصیه‌ای ندارم.

کارگردان فیلم «شب یلدا» افزود: ما الان سینمای بسیار خوبی از طرف بخشی از جوان‌های فیلمساز داریم، از کمدی تا فیلم‌های اجتماعی خوبی ساخته می‌شود.

پوراحمد تصریح کرد: وقتی فیلم «سیزده» هومن سیدی را دیدم، حیرت کردم و غبطه خوردم؛ مثل شاملو که درباره رمان «کلیدر» می‌گوید «اثری رشک برانگیز».

وی افزود: من سینما نمی روم چون نور یک موبایل یا صدای چیپس در سینما، حالم را آنقدر بد می کند که دعوا راه می اندازم اما برای دیدن فیلم «ماهی و گربه » شهرام مکری، شش هفت بار سینما رفتم. در تاریخ سینمای جهان این نوع روایت «ماهی و گربه» منحصر به فرد بود.

این فیلمساز سینمای ایران تصریح کرد: فیلمسازان جوان قطعا باید از فیلم کوتاه شروع کنند و توصیه می کنم حتما شروع خود را با فیلم کوتاه تجربه کنند و ببینند آیا می توانند یک قصه کوتاه را تعریف کنند یا نه؛ امروز با دوربین موبایل هم می شود فیلم کوتاه ساخت و داستان روایت کرد.

پوراحمد همچنین در رابطه با مافیای اکران در سینمای ایران، گفت: یک عده تهیه کننده در سینمای ایران بودند که اینها پخش کننده و حالا صاحب سینما هم شدند؛ آنها در اصل تصمیم می‌گیرند کی فیلم بسازد و چی بسازد و کی بازی کند.

وی افزود: این افراد فقط دنبال پول هستند و از این کمدی‌های شاخ‌پشمی می‌سازند؛ همه که مثل منوچهر محمدی و آقای ساداتی نیستند و تک و توک تهیه‌کنندگانی داریم که فرهیخته هستند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.